ساخت نخستین روبات وکیل جهان توسط جوان ۱۹ساله

موبنا – به‌تازگی یک جوان ۱۹ ساله موفق به نوشتن یک سیستم روباتیک شده است که می‌تواند به سوالات و مشکلات حقوقی افراد به‌صورت دقیق رسیدگی کند. یکی از پرهزینه‌ترین موارد جهان را می‌توان درگیر شدن در دعاوی حقوقی و پرداخت حق‌الزحمه وکلا دانست. در برخی از موارد حتی مشاوره‌ای اولیه با یک وکیل نیز …

موبنا – به‌تازگی یک جوان ۱۹ ساله موفق به نوشتن یک سیستم روباتیک شده است که می‌تواند به سوالات و مشکلات حقوقی افراد به‌صورت دقیق رسیدگی کند.

یکی از پرهزینه‌ترین موارد جهان را می‌توان درگیر شدن در دعاوی حقوقی و پرداخت حق‌الزحمه وکلا دانست.

در برخی از موارد حتی مشاوره‌ای اولیه با یک وکیل نیز می‌تواند هزینه بسیار سنگینی داشته باشد و به همین دلیل نیز بسیاری از افراد در این زمینه با مشکل روبرو می‌شوند.

حال یک دانشجوی ۱۹ ساله انگلیسی به فکر رفع این مشکل افتاده است و از دانش برنامه‌نویسی کامپیوتر خود برای ایجاد ساختاری مشابه با رفتار وکلا استفاده کرده است.

این جوان که دانشجوی دانشگاه MIT است، یک سیستم ویژه طراحی کرده است که Do Not Pay به معنای پول ندهید نام دارد و این سیستم در حقیقت یک مکانیزم مشاوره حقوقی است.

به کمک این سیستم می‌توان هرگونه سوال حقوقی را از روبات هوشمند طراحی شده توسط این جوان که جاشوا براودر نام دارد پرسیده و پاسخ مناسب را دریافت کرد.

او هدف خود از این کار را ایجاد برابری برای انسان‌ها اعلام کرده است و می‌گوید که دوست دارد تا تمامی انسان‌ها بتوانند یک روز به خدمات حقوقی برابر با یک میلیاردر دسترسی داشته باشند و شاید روبات او نخستین گام برای دستیابی به این هدف باشد.

 منبع: رایورز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا