بدهی که هنوز به سینما پرداخت نشده

موبنا – سید غلامرضا موسوی موسوی که پیش‌تر هم اعلام کرده بود، وزارت کشور برای نمایش فیلم‌های سی و دومین جشنواره فجر در استان‌ها مبلغی را به شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما بدهکار است، درباره پرداخت این بدهی به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: همچنان این بدهی وجود دارد و به همین دلیل از آقای رحمانی فضلی …

موبنا – سید غلامرضا موسوی موسوی که پیش‌تر هم اعلام کرده بود، وزارت کشور برای نمایش فیلم‌های سی و دومین جشنواره فجر در استان‌ها مبلغی را به شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما بدهکار است، درباره پرداخت این بدهی به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: همچنان این بدهی وجود دارد و به همین دلیل از آقای رحمانی فضلی وزیر کشور تقاضا داریم در سال جدید نسبت به تسویه حساب این وزارتخانه با شورای عالی تهیه کنندگان اقدام کنند.

این تهیه کننده سینما در ادامه با ابراز تاسف از بدقولی اداره کل ارشاد استان اصفهان بابت تسویه حساب نمایش فیلم‌های جشنواره سی و چهارم فیلم فجر در این استان افزود: اداره ارشاد اصفهان هم بخشی از هزینه نمایش فیلم‌های جشنواره سی و چهارم را پرداخت نکرده است و درصدی از قرارداد ما همچنان باقی مانده است. هرچند تاکنون همکاران ما در دبیرخانه شورای عالی پیگیری‌های زیادی انجام داده‌اند، اما این بدهی همچنان وجود دارد و جالب اینجاست ضامنی هم که معرفی شده بود‌، به روی مبارک نمی‌آورد!

موسوی اضافه کرد: متاسفانه این بدقولی‌ وجود دارد. با این حال شورای عالی تهیه کنندگان همچنان امیدوار است، مطالبات خود را از جشنواره سی و دوم فجر از وزارت کشور و نیز مطالبات جشنواره سی و چهارم را از اداره کل ارشاد اصفهان دریافت کند.

در همین زمینه سعید خانی که امسال با تهیه‌کنندگی فیلم «من» در جشنواره حضور داشت به ایسنا گفت: اساسا معتقدم تمام استان‌ها ظرفیت برگزاری جشنواره را ندارند و اگر استانی علاقه‌مند است میزبان جشنواره فیلم فجر باشد، باید تمام بخش‌های آن استان همچون اداره کل ارشاد، شهرداری، فرمانداری و … در کنار یکدیگر کار گروهی انجام بدهند.

وی اضافه کرد: در جشنواره سال گذشته چهار استان فارس، اصفهان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان پیش‌قدم شدند و همه آن‌ها بعد از جشنواره به قراردادشان عمل کردند اما بخشی از قرارداد استان اصفهان باقی مانده است.

خانی با اشاره به پیگیری‌هایی که برای تسویه حساب با ارشاد اصفهان انجام شده است، افزود: برای تسویه حساب با این استان مکاتبه کردیم اما اداره کل ارشاد اصفهان می‌گوید که مابقی قرارداد را وزات ارشاد باید بپردازد یعنی توپ را به زمین این وزارتخانه می‌اندازد. در حالی که وزارت ارشاد هم می‌گوید ما در استان‌ها تعهدی نداریم. به هر حال همچنان حدود ۳۰ درصد از این قرارداد باقی مانده و پرداخت نشده است.

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده اضافه کرد: استان اصفهان می‌گوید قرار بوده این بخش را شهرداری و وزارت ارشاد متقبل شوند اما در هر حال طرف حساب ما اداره کل ارشاد اصفهان است که هنوز نسبت به تسویه حساب خود اقدام نکرده است.

به گفته سعید خانی، در جشنواره سی‌ و چهارم فیلم فجر نزدیک به ۲۸ فیلم در این استان‌ها اکران شدند و همه این فیلم‌ها با اجازه تهیه‌کنندگان خود در استان‌ها نمایش داشتند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا