هیتاچی ربات انسان نمای جدید خود را معرفی کرد

موبنا – شرکت هیتاچی به تازگی از ربات EMIEW3 رونمایی کرده است که نخستین ربات دستیار انسان نمای این شرکت محسوب می شود و برای خدمات تجاری طراحی شده است. این محصول رقیبی جدی برای ربات پپر (Pepper) است. همانند ربات پپر، ربات دستیار هیتاچی نیز برای کمک به افراد در یافتن مسیر در فروشگاه …

موبنا – شرکت هیتاچی به تازگی از ربات EMIEW3 رونمایی کرده است که نخستین ربات دستیار انسان نمای این شرکت محسوب می شود و برای خدمات تجاری طراحی شده است. این محصول رقیبی جدی برای ربات پپر (Pepper) است. همانند ربات پپر، ربات دستیار هیتاچی نیز برای کمک به افراد در یافتن مسیر در فروشگاه ها و تاسیسات عمومی شکل گرفته است.

به گزارش “گروه علم و فناوری” عصرایران، ربات EMIEW3 هیتاچی نگاه ویژه ای بر کمک به گردشگران دارد و توانایی تعویض زبان حین حرکت را دارد. این ربات از سرعت حرکت بیشتری نسبت به ربات پپر نیز برخوردار است (۶ کیلومتر در ساعت در برابر ۲ کیلومتر در ساعت) و از این رو راحت‌تر با انسان ها همراهی می کند. همچنین، ربات EMIEW3 در صورت زمین خوردن قابلیت برخاستن دوباره را داشته و در محیط های شلوغ نیز به خوبی به شما گوش می دهد.

ربات EMIEW3 هیتاچی هنگام رسیدن به سر پیچ سرعت خود را کاهش می دهد تا از برخورد احتمالی با دیگران جلوگیری کند. این ربات قابلیت شناسایی افرادی که کمک درخواست می کنند را دارد. بزرگترین نقطه ضعف این ربات در مقایسه با ربات پپر شاید چهره ثابت آن باشد و فاقد نمایشگر داخلی برای نمایش اطلاعات نیز است.

به گفته هیتاچی، انتظار نمی رود ربات EMIEW3 تا سال ۲۰۱۸ آماده ورود به بازار باشد اما برای سخت افزار جدید خود آرزوهای بلندپروازانه‌تری دارد و امیدوار است آن را فراتر از مرزهای ژاپن و به صورت جهانی عرضه کند.

 منبع: عصرایران | نویسنده: محمد مهدی حیدرپور 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا