ترکی گزینه اصلی قضاوت دربی

موبنا – خداحافظی مظفری‌زاده و قهرمانی از داوری و حاشیه‌های فغانی در این فصل، باعث شده محسن ترکی به گزینه اول دربی برگشت تبدیل شود. ترکی که دربی رفت را قضاوت کرده بود، احتمالا دربی برگشت را هم سوت می‌زند. هوشنگ نصیرزاده، کارشناس داوری به فوتبال ایران می‌گوید فدراسیون بخاطر حساسیت بازی، سراغ گزینه‌هایی مثل …

موبنا – خداحافظی مظفری‌زاده و قهرمانی از داوری و حاشیه‌های فغانی در این فصل، باعث شده محسن ترکی به گزینه اول دربی برگشت تبدیل شود. ترکی که دربی رفت را قضاوت کرده بود، احتمالا دربی برگشت را هم سوت می‌زند.

هوشنگ نصیرزاده، کارشناس داوری به فوتبال ایران می‌گوید فدراسیون بخاطر حساسیت بازی، سراغ گزینه‌هایی مثل اشکان خورشیدی نخواهد رفت: «فدراسیون در نهایت گزینه ای را انتخاب می‌کند که هر دو تیم و تماشاگران او را قبول داشته باشند و داوری انتخاب می‌شود که در این شرایط احتمال حمله به کمیته داوران یا فدراسیون بعد از بازی کم شود. اگر پرسپولیس همچنان در پایین جدول قرار داشت احتمال اینکه گزینه‌های مثل اشکان خورشیدی انتخاب می‌شدند زیاد بود ولی در حال حاضر دو تیم به هم چسبیده اند و این بازی شرایط حساسی از لحاظ شانس قهرمانی دو تیم دارد. با این شرایط طبیعتا داوری انتخاب می‌شود که تجربه لازم را داشته باشد و با این شرایط شانس ترکی یا فغانی بیشتر است.»

فغانی بعد از اتفاقات بازی هفته آخر فصل پیش بین تراکتورسازی و نفت تهران، این فصل هم با قضاوتی ضعیف در بازی پرسپولیس و ذوب آهن ۴ جلسه محروم شد. مشکلات او، تا جایی ادامه پیدا کرد که جام حذفی در شمردن پنالتی‌ها هم اشتباه کرد. با توجه به فشار روی فغانی، بعید است کمیته داوران سراغ او بروند و احتمالا ترکی برای دومین بار در این فصل دربی را سوت می‌زند.

ترکی با سوت زدن ۶ دربی، رکورددار قضاوت این بازی است و در صورت قضاوت بازی برگشت این هفته، رکورد او دست نیافتنی‌تر خواهد شد.

 منبع: آی اسپورت 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا