نکونام: آرزویم قهرمانی استقلال است

موبنا – جواد نکونام، رکوردار بازی های ملی، با وجود حضور در لیگ قطر، لیگ برتر ایران را به خوبی دنبال می کند و آرزو دارد در نهایت استقلال قهرمان مسابقات شود. او همچنین درباره هفته بیست و چهارم لیگ برتر به نکته جالبی اشاره می کند و می گوید کاش این هفته را به …

موبنا – جواد نکونام، رکوردار بازی های ملی، با وجود حضور در لیگ قطر، لیگ برتر ایران را به خوبی دنبال می کند و آرزو دارد در نهایت استقلال قهرمان مسابقات شود. او همچنین درباره هفته بیست و چهارم لیگ برتر به نکته جالبی اشاره می کند و می گوید کاش این هفته را به نام هادی نوروزی می کردند.
نکونام در گفت و گو با کاپ، درباره مسائل مختلف صحبت کرده است.
زندگی در قطر
جواد نکونام ابتدا درباره زندگی در قطر اظهار داشت: اینجا زندگی آرامی دارم. دور از حواشی فوتبال ایران. همه چیز ساکت و آرام است. هر روز به صورت منظم تمرین می کنم و تمرینات اختصاصی هم برای خودم انجام می دهم. در قطر توقعات از بازیکن خارجی زیاد است به همین خاطر باید بیشتر از حالت عادی تمرین کنم. چون هوا گرم است و زیاد به بازی در این شرایط عادت ندارم، باید خیلی بیشتر تمرین کنم.
زندگی داخل زمین و خارج از زمین
رکوردار بازی های ملی، درباره علت آمادگی اش گفت: فکر می کنم کلید موفقیت هر بازیکنی، تمرین است. شما دو زندگی دارید. یکی زندگی خارج از زمین و دیگری زندگی داخل زمین. اگر بیرون از زمین خوب زندگی کنید، در زمین از فوتبال لذت می برید اگرنه در زمین تحت فشار قرار می گیرید و حتی ممکن عصبی شوید. من خارج از زمین سعی کرده ام همیشه تغذیه ام خوب باشد و درست استراحت کنم. همیشه خوابم کامل است و پرهیز غذایی دارم.
دلم برای هواداران استقلال تنگ شده
نکونام در پاسخ به این سوال که آیا بازی های لیگ برتر را دنبال می کنید، توضیح داد: لیگ برتر را دنبال می کنم و آرزویم این است که استقلال قهرمان شود. تیم محبوب من است و امیدوارم بعد از ناکامی های اخیر، امسال دو جام بگیرد. البته کار این تیم سخت است. رقبای قدرتمندی دارد. من ابتدا فکر می کردم تیم ویسی یعنی استقلال خوزستان جزو مدعیان باقی نمی ماند ولی حالا به او تبریک می گویم که تمام پیش بینی ها را به هم زد. الان تیم های بالای جدول به یک اندازه شانس قهرمانی دارند ولی استقلال اهواز در شرایط بهتری است چون می تواند از فشاری که روی استقلال و پرسپولیس وجود دارد، نهایت استفاده را ببرد و در آرامش کارش را کند. در هر صورت من امیدوارم استقلال تهران قهرمان شود. عاشق این تیم هستم و دلم برای هواداران بسیار تنگ شده است. هنوز هم به من لطف دارند. البته هواداران پرسپولیس هم همیشه با من محترمانه برخورد می کنند و باید از آنها هم تشکر کنم.

سایپا بعد از نکونام
شماره ۶ سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که با حضور شما سایپا در رده چهارم جدول بود ولی حالا در رده نهم قرار دارد، گفت: نتایج این تیم را دنبال می کنم. سایپا بازیکنان خوبی جذب کرد ولی در نیم فصل دوم شرایط شان خوب نیست. امیدوارم نتایج خوبی به دست بیاورند و موفق باشند. واقعا سایپا را دوست دارم و برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم.
درخشش در العربی
نکونام درباره عملکردی که در فصل جاری لیگ قطر داشته، اظهار داشت: در العربی خیلی خوب کارم را شروع کردم. راستش یکسری حرف و حدیث در روزنامه های قطر بود ولی اصلا توجهی به آنها نداشتیم. با خودم گفتم من اگر قرار است حرفی بزنم باید در زمین بزنم. همان رسانه ها فقط چند هفته بعد مقاله هایی در تمجید از من نوشتند. ولی اینقدر با تجربه هستم که هیچوقت مغرور نشوم. خدا را شکر می کنم که در العربی تا اینجا موفق بودم. البته دوست داشتم در این هفته های اخیر هم تیم نتیجه بگیرد ولی متاسفانه با بدشانسی روبرو شدیم.
کی روش دوست دارد در آرامش باشد
کاپیتان سابق تیم ملی با اشاره به مشکلاتی که بین کی روش و فدراسیون به وجود آمده، توضیح داد: من از کفاشیان و از مسئولان ورزش از جمله وزیر ورزش که حرف های اخیرش بسیار مثبت بود، درخواست دارم کمک کنند مشکلات حل شود. مخصوصا این اختلاف ها از بین برود. در چنین برهه حساسی که تیم های ملی مختلف مشغول تدارک برای مرحله نهایی جام جهانی هستند، درست نیست ما دعوا و اختلاف داشته باشیم. کی روش دوست دارد کارش را در آرامش کند و اگر کسی به او کاری نداشته باشد، سرش در کارش خواهد بود. اینقدر در تیم ملی کار دارد که وقت دعوا نداشته باشد منتهی اتفاقاتی می افتد که مجبور می شود تمرکزش را روی کار فنی از دست بدهد. یکی از بهترین مربیان دنیا را آورده ایم. اینقدر هم دلش برای فوتبال ما می سوزد. چکارش داریم؟ بگذاریم کارش را بکند.
تشکر از هواداران و رسانه ها
نکونام در پایان گفت: باید همین جا از هواداران عزیز و همینطور رسانه ها بابت پیام های تسلیت شان تشکر کنم. متاسفانه مرگ مادربزرگم برای خانواده ما بسیار سخت بود و این پیام ها، تسکینی بود برای ما. در فضای مجازی خیلی ها تسلیت گفتند و رسانه ها هم پیام تسلیت زدند. واقعا تشکر می کنم و امیدوارم هیچکس عزیزش را از دست ندهد.

 منبع: کاپ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا