۵ گوشی هوشمند برتر جهان در ۵ سال گذشته + عکس

موبنا، میثم لطفی – شرکت اپل به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در جهان چندی پیش آیفون SE را با ظاهری شبیه آیفون ۵s روانه بازار کرد و مهم‌ترین رقیب آن یعنی سامسونگ دو گوشی هوشمند Galaxy S7 و S7 edge را در اختیار کاربران جهانی گذاشت. اگرچه این گوشی‌های جدید پرقدرت هستند …

موبنا، میثم لطفی – شرکت اپل به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در جهان چندی پیش آیفون SE را با ظاهری شبیه آیفون ۵s روانه بازار کرد و مهم‌ترین رقیب آن یعنی سامسونگ دو گوشی هوشمند Galaxy S7 و S7 edge را در اختیار کاربران جهانی گذاشت.

اگرچه این گوشی‌های جدید پرقدرت هستند و امکانات فراوانی را در اختیار کاربران می‌گذارند، ولی کارشناسان بر اساس یک بررسی جهانی لیست بهترین گوشی‌های هوشمند عرضه شده در پنج سال گذشته را منتشر کردند. این لیست مربوط به گوشی‌هایی می‌شود که از سال ۲۰۱۱ به بعد روانه بازار شدند.

گوشی هوشمند Galaxy S II سامسونگ

1-samsung galaxy s II

نخستین مدل از سری گوشی هوشمند با نام Galaxy S در نیمه نخست سال ۲۰۱۰ میلادی عرضه شد و توانست سامسونگ را به یکی از بزرگترین بازیگران عرصه اندروید تبدیل کند. در آپریل ۲۰۱۱ گوشی هوشمند Galaxy S II در اختیار کاربران قرار گرفت و در آن زمان عنوان باریک‌ترین گوشی سال را به خود اختصاص داد. این گوشی هوشمند پردازنده دو هسته‌ای ۱.۲ گیگاهرتزی از نوع Exynos 4210 به همراه رم یک گیگابایتی داشت. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به نمایشگر ۴.۳ اینچی Super AMOLED، سیستم عامل اندروید ۲.۳، رابط کاربری TouchWiz و … اشاره کرد. سامسونگ بیش از ۲۰ میلیون دستگاه از این گوشی را به فروش رساند.

گوشی هوشمند HTC Sensation

2-HTC Sensation

این محصول یک ماه پس از Galaxy S II سامسونگ روانه بازار شد و در سال ۲۰۱۱ میلادی عنوان زیباترین گوشی هوشمند جهان را کسب کرد. بدنه این گوشی از آلومینیوم ساخته شده بود و لبه‌های منحنی داشت. این گوشی هوشمند همراه با نمایشگر ۴.۳ اینچی S-LCD، رم ۷۶۸ مگابایتی، پردازنده Snapdragon S3 با توان ۱.۲ گیگاهرتز و سیستم عامل اندروید ۲.۳ به دست کاربران رسید.

گوشی هوشمند آیفون ۴s

2012-iphone4s-gallery3-zoom

شکل ظاهری این محصول شبیه به آیفون ۴ بود که در سال ۲۰۱۰ با ترکیبی از فلز و شیشه به دست کاربران رسید. گوشی آیفون ۴s اکتبر ۲۰۱۱ عرضه شد و مهم‌ترین اتفاق نرم‌افزاری در آن عرضه دستیار دیجیتالی Siri بود. این گوشی هوشمند پردازنده دو هسته‌ای A5 اپل را شامل می‌شد. از دیگر امکانات آن می‌توان به دوربین ۸ مگاپیکسلی با کیفیت تصویربرداری ۱۰۸۰ پیکسلی، رم ۵۱۲ مگابایتی، نمایشگر ۳.۵ اینچی Retine و … اشاره کرد.

گوشی هوشمند Droid Razr موتورولا

4-motorola Droid Razr

سال‌ها قبل موتورولا باریک‌ترین گوشی تاشو جهان را با نام Razr عرضه کرد و نوامبر ۲۰۱۱ محصول جدید Droid Razr در اختیار کاربران قرار گرفت. این گوشی اندرویدی قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE داشت و ضخامت آن ۷.۱ میلیمتر بود. نمایشگر ۴.۳ اینچی AMOLED این گوشی تصاویر را با کیفیت ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل به نمایش می‌گذاشت. از دیگر امکانات این گوشی هوشمند می‌توان به رم یک گیگابایتی، دوربین ۸ مگاپیکسلی، قابلیت تصویربرداری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و … اشاره کرد.

گوشی هوشمند Galaxy Nexus سامسونگ

5-Galaxy Nexus

فروش این گوشی هوشمند از نوامبر ۲۰۱۱ آغاز شد. این محصول نخستین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۴.۰ بود و یک کلید ویژه برای هدایت بهتر گوشی روی نمایشگر آن نصب شده بود. این گوشی هوشمند از گیرنده کوتاه‌بورد NFC پشتیبانی می‌کرد و نخستین گوشی جهان مجهز به نمایشگر HD بود که تصاویر در آن با کیفیت ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل به نمایش درمی‌آمد. نمایشگر این گوشی ۴.۶۵ اینچی بود. از دیگر امکانات آن می‌توان به پردازنده دو هسته‌ای ۱.۲ گیگاهرتزی TI OMAP 4460 و رم یک گیگابایتی اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا