توریست‌های ژاپن با اثر انگشت پرداخت کنند

موبنا، میثم لطفی – اگر در یک سفر خارجی کیف پول شما دزدیده شود مشکلات فراوانی به وجود خواهد آمد. این اتفاق می‌تواند از بین رفتن پول نقد، کارت اعتباری و کارت‌های مخصوص دستگاه خودپرداز را هم باعث شود و ادامه سفر را غیرممکن کند. بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دولت ژاپن، این …

موبنا، میثم لطفی – اگر در یک سفر خارجی کیف پول شما دزدیده شود مشکلات فراوانی به وجود خواهد آمد. این اتفاق می‌تواند از بین رفتن پول نقد، کارت اعتباری و کارت‌های مخصوص دستگاه خودپرداز را هم باعث شود و ادامه سفر را غیرممکن کند.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دولت ژاپن، این کشور در تلاش است سیستمی راه‌اندازی کند تا گردشگران خارجی بتوانند پرداخت‌های خود را از طریق اثر انگشت انجام دهند و نیاز به حمل پول یا کارت اعتباری نداشته باشند.

payment fingerprint iphone  (2)

این سیستم می‌تواند در فرودگاه‌ها نصب شود و هنگامی که مهر ورود به ژاپن روی گذرنامه توریست زده می‌شود، اثر انگشت او در سیستم مربوطه ذخیره شود و کارت اعتباری او نیز به اثر انگشت ثبت شده متصل گردد.

بر اساس این طرح گردشگران می‌توانند بدون آنکه پول یا کارت اعتباری با خود حمل کنند، از طریق اثر انگشت تمام پرداخت‌های مالی را انجام دهند. دولت ژاپن در تلاش است این سیستم را برای تمام هتل‌های خود به کار بگیرد و البته هنوز نبود قوانین مالی در این زمینه باعث شده است طرح مذکور عملی نشود.

دکمه بازگشت به بالا