اچ‌ پی Z Workstation را برای تولید محتوای واقعیت مجازی ساخت

موبنا – محصول جدید اچ‌پی با نام Z Workstation برای تولید محتوای واقعیت مجازی طراحی شده و از پردازنده‌ای ۲۲ هسته‌ای و نیز چیپ گرافیکی Quadro انویدیا بهره می‌برد. Z840 Workstation را می‌توان به منظور تولید محتوای واقعیت مجازی برای هدست HTC Vive بکار گرفت. اگر فکر می‌کنید که هدست‌های واقعیت مجازی گران قیمت هستند، پس …

موبنا – محصول جدید اچ‌پی با نام Z Workstation برای تولید محتوای واقعیت مجازی طراحی شده و از پردازنده‌ای ۲۲ هسته‌ای و نیز چیپ گرافیکی Quadro انویدیا بهره می‌برد. Z840 Workstation را می‌توان به منظور تولید محتوای واقعیت مجازی برای هدست HTC Vive بکار گرفت.

اگر فکر می‌کنید که هدست‌های واقعیت مجازی گران قیمت هستند، پس قطعا قیمت رایانه‌هایی که برای تولید محتوای این هدست‌ها طراحی شده اند را نیز بالا به حساب خواهید آورد.

قیمت Z Workstation اچ‌پی بدون هدست واقعیت مجازی، ۴۳۶۳ دلار است. همچنین می‌توان این دستگاه را به منظور تولید فیلم‌، مهندسی وظایف، و دیگر اپلیکیشن‌هایی که نیاز به منابع بالایی برای اجرا دارند، استفاده کرد.

علاوه بر این، برای تولید محتوای واقعیت مجازی هدست HTC Vive نیز می‌توان از این رایانه رومیزی بهره گرفت. اگر از علاقمندان به سینما و فیلم باشید، برایتان جالب است اگر بدانید از Z Workstation اچ‌پی برای تولید فیلم جدید Deadpool استفاده شده، اما تولید محتوای واقعیت مجازی، نیاز به توان پردازشی بالاتری دارد.

در چند هفته گذشته، دو شرکت دل و لنوو نیز رایانه‌های رومیزی مخصوص واقعیت مجازی خود را معرفی کردند. برخی از دسکتاپ‌های دل قادر به تولید محتوای هدست محبوب و معروف آکیولس ریفت هستند و علاوه بر آن می‌توان از آن‌ها برای ساخت محتوای هدست Vive اچ‌تی‌سی نیز استفاده کرد. تنظمیات و پیکربندی محصول دل بسیار دقیق است زیرا هدست Oculus Rift نیاز به رایانه‌هایی دارد که پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی سریع‌تری دارند.

Z Workstation را می‌توان با پردازنده Xeon E5-2600 v4 اینتل که شامل ۲۲ هسته پردازشی است، تهیه کرد. پردازنده ۲۲ هسته‌ای Xeon E5-2699 v4 نیز اساسا برای سرورها در نظر گرفته شده و ۱۴۵ وات برق نیاز دارد. بنابراین رایانه مورد نظری که از این چیپ بهره می‌برد نیاز به سیستم خنک کننده قدرتمندی هم خواهد داشت.

سیستم سطح بالای Z840 را می‌توان با پردازنده‌های دوهسته‌ای نیز  پیکربندی کرد چراکه امکان قرار دادن چیپ‌های ۲۲ هسته‌ای در یک سیستم به دلیل حرارت بالایی که تولید می‌کنند، امکانپذیر نیست.

رایانه‌های رومیزی را می‌توان با کارت گرافیک‌های دوگانه Quadro M6000 که ۲۴ گیگابایت رم دارند، تهیه کرد. ترکیب دو چیپ گرافیکی باعث می‌شود قدرت بسیار بالایی در پردازش‌های گرافیکی در اختیار کاربر قرار گیرد که برای تولید محتوای واقعیت مجازی، چنین قدرت پردازشی نیاز است. همچنین مزیت دیگر استفاده از تکنولوژی‌های انویدیا باعث شده تا عناصر گرافیکی به نرم و روانی هرچه تمام‌تر اجرا شوند و یک تجربه لذت بخش را برای افراد به ارمغان بیاورد.

سیستم مورد بحث می‌تواند تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه رم پردازشی DDR4 و تا یک ترابایت حافظه رم پردازشی LDDR4 را پشتیبانی کند. LRDIMM نیز معمولا با سرعتی کم‌تر عمل می‌‌کند اما به سیستم اجازه می‌دهد تا حافظه رم بیشتری را در اختیار داشته باشد. این نوع رم‌ها بیشتر در سرورها و برای اپلیکیشن‌های پایگاه داده که نیاز به پردازش‌های درون حافظه‌ای دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تعداد زیادی از هارد درایوها و SSD ها را می‌توان در سیستم یاد شده بکار گرفت. پورت‌هایی برای انواع هارد‌های SATA، SAS و PCI-Express 3.0 NVMe در این سیستم وجود دارد.

در محصول جدید اچ‌پی ۵ پورت USB 3.0 و ۳ پورت USB 2.0 تعبیه شده است. پورت شبکه و منبع تغذیه ۸۵۰ و ۱۱۲۵ واتی نیز در سیستم مورد بحث پشتیبانی می‌شود. مانیتور، صفحه کلید و موس نیز باید به صورت جداگانه خریداری شوند.

 منبع: زومیت| نویسنده: حمید بازرگان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا