ایران و ترکیه بانک مشترک تاسیس می کنند

موبنا – محمود واعظی که برای شرکت در جلسه شورای مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به آنکارا سفر کرده، در گفت‌وگویی با روزنامه خبرترک با بیان اینکه سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای هم می‌توانند در زمینه در زمینه فناوری ارتباطات سهمی داشته باشند، گفت: ما به کشورهای اسلامی و همسایه‌ها اولویت می‌دهیم و می‌خواهیم شرکت‌های ترکیه‌ای در شرایط …

موبنا – محمود واعظی که برای شرکت در جلسه شورای مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به آنکارا سفر کرده، در گفت‌وگویی با روزنامه خبرترک با بیان اینکه سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای هم می‌توانند در زمینه در زمینه فناوری ارتباطات سهمی داشته باشند، گفت: ما به کشورهای اسلامی و همسایه‌ها اولویت می‌دهیم و می‌خواهیم شرکت‌های ترکیه‌ای در شرایط یکسان وارد ایران شوند.

او با اشاره به این که ایران در زمینه های فناوری اطلاعات و فضا کارهای مهمی انجام داده گفت: دو کشور ایران و ترکیه نیز در این زمینه ها با یکدیگر همکاری می کنند.

واعظی با اشاره به اینکه ایران و ترکیه در زمینه اتصالات فیبرهای نوری همکاری دارند، گفت: برای جلوگیری از تداخل فرکانس در مناطق مرزی نیز همکاری مشترکی صورت خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت در زمینه‌های دولت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی نیز امکان همکاری وجود دارد.

واعظی در ادامه افزود: با هم می‌توانیم در زمینه پژوهش و توسعه کارهای نوینی انجام داده و در زمینه فضا هم همکاری داشته باشیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به این که در جریان این سفر با بانک مرکزی و زراعت ترکیه نیز دیدارهایی صورت گرفته است، تصریح کرد: روابط در حوزه بانکداری در حال توسعه است. موضوع تاسیس بانک مشترک از سوی دو کشور در دستور کار قرار دارد. ترکیه هم می‌تواند در ایران یک بانک تاسیس کند.

 منبع: ایلنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا