کاهش قیمت ماهی در بازار

موبنا – مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه فروشندگاه پرنده و ماهی در خصوص قیمت ماهی در فروردین ماه گفت: از ابتدای فروردین ماه تا اکنون شاهد کاهش در برخی از اقلام ماهی ها هستم به گونه ای که در ماهی حلوای سیاه با ۶ هزار تومان کاهش،ماهی سالامون نروژ با ۲ هزار تومان کاهش،سرخو با …

موبنا – مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه فروشندگاه پرنده و ماهی در خصوص قیمت ماهی در فروردین ماه گفت: از ابتدای فروردین ماه تا اکنون شاهد کاهش در برخی از اقلام ماهی ها هستم به گونه ای که در ماهی حلوای سیاه با ۶ هزار تومان کاهش،ماهی سالامون نروژ با ۲ هزار تومان کاهش،سرخو با ۶ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.در این بین ماهی سفید با هزار تومان افزایش تنها قلمی بود که با افزایش مواجه شد.

وی در ادامه به دلایل این کاهش قیمت اشاره و بیان کرد:به دلیل شرایط آب و هوایی و افزایش صیدها و در نتیجه افزایش در عرضه باعث کاهش در قیمت ماهی ها شده است.

یوسف خانی در خصوص قیمت مرغ در روزهای گذشته گفت: متاسفانه از سال گذشته به دلیل افزایش عرضه شاهد کاهش قیمت هستیم به گونه ای که هم اکنون از قیمت واقعی آن کمتر فروخته می شود و مرغداران متضرر می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تصریح کرد: اوج کاهش قیمت ها در فروردین ماه صورت گرفت مرغ زنده به قیمت ۴ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ قابل طبخ به قیمت ۵ هزار و ۳۰۰ تومان و در برخی موارد کمتر از این رقم به فروش رسید.

نوشته های مشابه

وی افزود:ما در حال حاضر ۲۰ درصد مازاد در تولید مرغ داریم که این میزان تولید مازاد ، تعادل بازار را بر هم زده است.

یوسف خانی در خصوص صادرات گفت:از این میزان تولید تنها ۶ درصد صادرات به عراق داریم و مابقی در کشور باقی می ماند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در پایان گفت:صادرات مرغ سابقه ۳ ساله دارد از همین رو در تلاش هستیم موانع صادرات را برطرف و با شناسایی مرغ ایرانی به جهانیان و بازاریابی میزان صادرات را افزایش دهیم.

 منبع: میزان 

دکمه بازگشت به بالا