وقتی زنبورها کاغذ رنگی می خورند! (+عکس)

موبنا – افراد کمی زنبورها را دوست دارند چون زیاد رفتار دوستانه ای ندارند، اما همه زنبورها هم تهاجمی نیستند. بعضی از آنها خیلی آرام و حتی هیپی هستند. باور نمی کنید؟ نگاهی به تصاویر این لانه ها بیندازید تا متوجه منظور ما شوید. این لانه ها محصول آزمایشی هستند که توسط Mattia Menchetti، دانشجوی زیست …

موبنا – افراد کمی زنبورها را دوست دارند چون زیاد رفتار دوستانه ای ندارند، اما همه زنبورها هم تهاجمی نیستند. بعضی از آنها خیلی آرام و حتی هیپی هستند. باور نمی کنید؟ نگاهی به تصاویر این لانه ها بیندازید تا متوجه منظور ما شوید.

این لانه ها محصول آزمایشی هستند که توسط Mattia Menchetti، دانشجوی زیست شناسی انجام شده است. او متوجه شد با دادن کاغذهای رنگی به زنبورها آنها خانه های رنگارنگ و متنوعی ایجاد می کنند. و همان طور که می بینید نتیجه این آزمایش کاملا قابل توجه است. درحالیکه آزمایش او کاملا آگاهانه بود، اما گاهی افرادی هم به صورت اتفاقی و با دخالت های ناآگاهانه شان متوجه نتایج جالبی شده اند، مثلا در سال ۲۰۱۲ یک زنبوردار فرانسوی متوجه شد که زنبورهایش عسل آبی و سبز تولید کرده اند، اما چرا؟ حشرات از همه جا بی خبر، از شکری که از اسمارتیزهای M&M در نزدیکی کارخانه پردازش زباله جمع می کردند، ساخته شده بود!

 منبع:  عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا