کارگردان و تهیه‎کننده سریال «موسی(ع)» کیست

موبنا – جمال شورجه درباره سرنوشت مجموعه تلویزیونی «موسی(ع)» بعد از فوت زنده یاد سلحشور ما همچنان به دنبال تولید سریال با همان نگاهی هستیم که ایشان به دنبال آن بود. وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سازنده سریال «موسی(ع)» به عنوان کارگردان و تهیه کننده به طور قطعی مشخص شده‌اند؟ عنوان …

موبنا – جمال شورجه درباره سرنوشت مجموعه تلویزیونی «موسی(ع)» بعد از فوت زنده یاد سلحشور ما همچنان به دنبال تولید سریال با همان نگاهی هستیم که ایشان به دنبال آن بود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سازنده سریال «موسی(ع)» به عنوان کارگردان و تهیه کننده به طور قطعی مشخص شده‌اند؟ عنوان داشت: تا به حال جناب آقای سیداحمد میرعلایی به عنوان تهیه کننده از سوی صداوسیما مشخص شده است و بنده حقیر نیز کارگردانی کار را برعهده خواهم داشت.

وی افزود: در حال حاضر نیز در حال چانه‌زنی با مرکز امور نمایشی سیما برای تأمین اعتبار هستیم. به هر جهت این سریال بودجه سنگینی دارد و با توجه به شرایط فعلی تلویزیون به تنهایی نمی‌تواند هزینه تولید آن را برعهده بگیرد. به همین دلیل صداوسیما در حال رایزنی با چند نهاد است تا بتوانیم کار را با سرعت بیشتر تولید کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما طی سال‌های گذشته رفاقت طولانی با زنده یاد سلحشور داشته‌اید، فکر می کنید بتوانید آنچه مد نظر ایشان بود را به مرحله تولید برسانید؟ توضیح داد: امیدوارم که بتوانیم میراث سلحشور را حفظ کنیم. من پیش از این چند پروژه بزرگ از صفر تا صد با ایشان همکاری داشته‌ام و امیدوارم بتوانیم کار را با همان ادبیات و استایل و سبک نگاه دنبال کنیم.

شورجه در ادامه به فارس گفت: تمام فیلمنامه سریال که ابعاد جهانی دارد، مبتنی بر آیات، روایات، قران و تفسیر المیزان نوشته شده و در همین راستا با قرآن پژوهانی نظیر حاج مهدی طائب و دکتر میرباقری مشورت شده که اشراف کاملی بر کار دارند.

ویافزود: تعاملات اولیه با رئیس سازمان صداوسیما هم انجام شده و در کلیات توافق صورت گرفته و فقط کسانی که از ابتدا در جریان کار بوده‌اند، قرار شده جزئیاتی را لحاظ کنند که در جهت بهبود کار است.

وی در پایان درباره احتمال اینکه کارگردانی سریال را به شخص دیگری واگذار کند نیز گفت: من همان طور که گفتم پیش از این چند همکاری مشترک با زنده یاد سلحشور داشته‌ام و تمام تلاشم بر این است که نگاه ایشان در کار لحاظ شود اگر هم کار به کارگردان دیگری سپرده شود، مطمئنم که فیلمنامه تغییر خواهد کرد و دیگر این اثر متعلق به سلحشور نخواهد بود.

شورجه پیش از این در گفت‌وگویی درباره کارگردانی سریال «موسی(ع)» گفته بود: «در آخرین صحبتی که با آقای سرافراز و معاونین ایشان کردیم، قرار شد اسم من و آقای سلحشور را با هم بزنند. واقعیت این است که من احساس می‌کردم خداوند این وجود نازنین را از ما نخواهد گرفت. حس قلبیم این طور بود و می‌گفتم نام ایشان به عنوان کارگردان نباید حذف شود. حتی همین حالا هم که دستش از این جهان کوتاه شده، اگر قرار باشد من این کار را کارگردانی کنم، نام ایشان را در گروه کارگردانی می‌آورمف چون احساس می‌کنم ایشان حضور دارد و به خاطر تعلق خاطر و عشقی که به این کار داشت، قطعا و یقینا حضور خواهد داشت. ما هم سعی خواهیم کرد میراث و ادبیات ایشان را حفظ و درک کنیم.

 منبع:  فارس 
دکمه بازگشت به بالا