ساخت دست و پای مصنوعی با استفاده از چاپگرهای سه بعدی

موبنا – به گزارش دیلی استار، امروزه چاپگرهای سه بعدی متنوعی توسط شرکت های مختلف تجاری ساخته شده اند که از فناوری های فوق پیشرفته ای برای طراحی اجزای مصنوعی بدن استفاده می کنند. کارشناسان امیدوارند که چاپگرهای سه بعدی در آینده نزدیک حتی برای طراحی ارگان ها وبافت های زنده انسانی هم مورد استفاده …

موبنا – به گزارش دیلی استار، امروزه چاپگرهای سه بعدی متنوعی توسط شرکت های مختلف تجاری ساخته شده اند که از فناوری های فوق پیشرفته ای برای طراحی اجزای مصنوعی بدن استفاده می کنند.

کارشناسان امیدوارند که چاپگرهای سه بعدی در آینده نزدیک حتی برای طراحی ارگان ها وبافت های زنده انسانی هم مورد استفاده قرار بگیرد. این فرایند بسیار پیچیده خواهد بود، اما امید می رود روزی به سرانجام برسد.

پیش از این از چاپگرهای سه بعدی برای طرحی اجزای بدن حیوانات دارای نقص عضو هم استفاده شده و به عنوان مثال پای مصنوعی برای سگ هایی که مشکل قطع عضو دارند ساخته شده است. حال تمرکز دانشمندان متوجه ساخت ارگان های حیاتی انسانی مانند دست و پای مصنوعی است.

دربی سگی دو ساله است که با استفاده از پای پروتزی تهیه شده توسط چاپگر سه بعدی می تواند به راحتی راه برود. چاپگر یاد شده توسط شرکت Rock Hill ساخته شده و حال این شرکت در تلاش برای توسعه دامنه فعالیت های خود و از جمله ساخت دست مصنوعی است. البته هنوز زمانی برای عرضه نهایی این محصول اعلام نشده است.

 منبع:  فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا