۱۰ روش کاربردی برای طولانی‌ کردن عمر باتری در Galaxy S7 و S7 edge

موبنا، میثم لطفی – مهم‌ترین انتقادی که کاربران همواره نسبت به گوشی‌های هوشمند دارند، عمر کوتاه باتری است. با این وجود برخی ترفندها وجود دارد که کاربران می‌توانند به کمک آنها عمر باتری گوشی هوشمند مورد علاقه خود را ارتقا دهند. اگر شما جزء‌ آن دسته از افرادی هستید که پرچمداران جدید گوشی‌های سامسونگ یعنی …

موبنا، میثم لطفی – مهم‌ترین انتقادی که کاربران همواره نسبت به گوشی‌های هوشمند دارند، عمر کوتاه باتری است. با این وجود برخی ترفندها وجود دارد که کاربران می‌توانند به کمک آنها عمر باتری گوشی هوشمند مورد علاقه خود را ارتقا دهند.

اگر شما جزء‌ آن دسته از افرادی هستید که پرچمداران جدید گوشی‌های سامسونگ یعنی Galaxy S7 و S7 edge را خریداری کرده‌اید، روش‌هایی وجود دارد که از این طریق می‌توانید عمر باتری این دستگاه‌ها را افزایش دهید.

کم کردن نور صفحه به کمک نوار لغزنده: دستگاه‌های سامسونگ در منوی اصلی که به صورت کشویی از قسمت بالا باز می‌شود یک منوی لغزنده را در اختیار کاربران می‌گذارند که به کمک آن می‌توان نور زمینه را کم کرد. این اتفاق در فرآیند ذخیره انرژی بسیار کمک می‌کند

1

توجه به سیستم‌های رادیویی: دریافت اینترنت از طریق سیم کارت از جمله اقداماتی است که غالب کاربران انجام می‌دهند. کاربران به اینترنت همراه نیاز دارند و در بیشتر مواقع ترجیح می‌دهند به صورت دایم اینترنت خود را روشن نگه دارند. ولی یک روش وجود دارد که بتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید و باتری شما کمتر مصرف شود. این گوشی‌ها به صورت پیش‌فرض به شبکه ۳G یا LTE متصل می‌شوند و هر دو شبکه مذکور برای آنکه اینترنت پرسرعت ارایه دهند، حجم گسترده‌ای از داده را مصرف می‌کنند. اگر در برخی موارد به اینترنت پرسرعت نیاز ندارید، حالت مخابراتی گوشی خود را به ۲G تغییر دهید تا میزان مصرف باتری نصف شود.

2

قابلیت Smart Stay: این یکی از قابلیت‌های کاربردی سامسونگ است که به Galaxy S7 و S7 edge امکان می‌دهد تا تشخیص دهند که چه زمان به نمایشگر گوشی نگاه می‌کنید. اگر این قابلیت فعال باشد، زمانی که به نمایشگر نگاه نمی‌کنید به صورت خودکار خاموش می‌شود و به حالت آماده‌باش می‌رود. این قابلیت از طریق دوربین سلفی موقعیت چشمان کاربر را شناسایی می‌کند و می‌توان میزان مصرف انرژی را کاهش دهد.

3

قابلیت Screen Timeout: در این قابلیت می‌توانید مشخص کنید نمایشگر شما پس از اتمام کار چه میزان روشن بماند. توصیه موکد این است که این زمان را زیاد در نظر نگیرید تا بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه پس از آنکه کار با گوشی تمام شد، نمایشگر آن خاموش شود. توجه به این مسئله می‌تواند تاثیر زیادی روی عمر باتری بگذارد.

4

قابلیت Always on Display: این قابلیت به عنوان یک روش کاربردی از سوی سامسونگ ارایه شده است و کاربران از آن استقبال گسترده کرده‌اند. البته قرار نیست به واسطه قابلیت مذکور همواره نمایشگر خود را روشن نگه دارید. هر زمان که نیاز داشته باشید می‌توانید نمایشگر خود را روشن کنید تا از دریافت پیام‌های جدید مطلع شوید. با این کار می‌توانید عمر باتری خود را یک درصد افزایش دهید.

5

خاموش کردن LED: در قسمت بالا و سمت چپ این دو گوشی هوشمند یک لامپ LED کار گذاشته شده است که خاموش/روشن شدن آن وضعیت دریافت پیام‌ها یا تماس‌های بی‌پاسخ را اعلام می‌کند. خاموش کردن این لامپ به شما امکان می‌دهد باتری کمتری در گوشی مصرف شود. زیرا شما به عنوان یک کاربر فعال هر چند دقیقه یکبار سراغ گوشی هوشمند خود می‌روید و نیاز نیست این لامپ پرمصرف به شما اطلاع‌رسانی کند.

6

خاموش کردن نمایشگر در فضای تاریک: این قابلیت می‌تواند به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های Galaxy S7 و S7 edge تنظیم شود. خاموش نگه داشتن نمایشگر از جمله قابلیت‌هایی است که دستگاه‌های سامسونگ به کمک آن متوجه می‌شوند چه زمان داخل جیب یا کیف کاربر قرار گرفته‌اند و نباید نمایشگر آنها به هیچ وجه روشن شود. در این شرایط اگر دکمه‌های دستگاه به صورت تصادفی هم فشار داده شود، نمایشگر روشن نخواهد شد.

7

استفاده از قابلیت Game Tune/Game Launcher: قابلیت Game Launcher اپلیکیشن جدیدی است که کارایی دو گوشی جدید را بیشتر می‌کند و سامسونگ آنها را برای علاقمندان به بازی ارایه کرده است. اپلیکیشن Game Tune در فروشگاه Play Store موجود است و به شما امکان می‌دهد کیفیت بازی ویدیویی، متن‌ها، رنگ‌ها و فرمت آنها را تغییر دهید. با این کار می‌توانید مصرف انرژی در گوشی هوشمند خود را مدیریت کنید.

8

خلاص شدن از سیستم تشخیص حرکات: سامسونگ گوشی های خود را به سیستمی مجهز کرده است تا بتوانند به صورت محدود حرکات بدن کاربر را تشخیص دهند. البته باید گفت در دو گوشی Galaxy S7 و S7 edge این سیستم چندان کاربردی نست و شناسایی حرکات بدن در آنها فایده چندانی ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید باتری گوشی‌تان کمتر مصرف شود بهتر است این سیستم را غیرفعال کنید.

9

تاریک کردن نمایشگر: از آنجایی که برای این دو گوشی هوشمند از نمایشگر Super AMOLED استفاده شده است، رنگ سفید در نمایشگر می‌تواند مصرف انرژی را به حداکثر برساند. نمایشگر AMOLED قابلیتی دارد که به شما امکان می‌دهد نور پس‌زمینه را تاریک کنید و رنگ سفید را از آن حذف کنید. این کار مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند.

10

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا