پیامک جان ۱۵ پناهنده را نجات داد

موبنا، میثم لطفی – کلِگ به همراه خانواده خود چند هفته قبل به اردوگاه مخصوص پناهندگان در فرانسه رفته بود و از آنجا بازدید کرده بود. در این اتفاق کلِگ چند گوشی هوشمند را به کودکان ساکن در این اردوگاه هدیه داده بود. این کودک افغان به زبان انگلیسی مسلط نبود، ولی در این پیامک …

موبنا، میثم لطفی – کلِگ به همراه خانواده خود چند هفته قبل به اردوگاه مخصوص پناهندگان در فرانسه رفته بود و از آنجا بازدید کرده بود. در این اتفاق کلِگ چند گوشی هوشمند را به کودکان ساکن در این اردوگاه هدیه داده بود.

این کودک افغان به زبان انگلیسی مسلط نبود، ولی در این پیامک سعی کرد با استفاده از کلمات انگلیسی منظور خود را به اطرافیان برساند. او نوشته بود: «من به کمک نیاز دارد. راننده اتومبیل را نگه نمی‌دارد. داخل اتومبیل اکسیژن وجود ندارد. هیچ سیگنالی وجود ندارد. من داخل کانتینر هستم. شوخی نمی‌کنم، به خدا قسم می‌خورم».

SMS (1)

کلِگ به سرعت متوجه که این پیامک یک درخواست کمک است. نخستین اقدام او این بود که با مرکز کمک به پناهندگان در لندن تماس گرفت. «تانیا فریدمن» به این تماس پاسخ داد و پس از آنکه از شرایط مطلع شد، به مدیران خود اطلاع داد تا هرچه سریع‌تر موقعیت این کانتینر را مشخص کنند.

ماموران پلیس شماره تلفن احمد را دریافت کردند و با او تماس گرفتند. شنیدن صدای احمد به آنها نشان داد که شرایط اورژانسی است و سپس با استفاده‌ از سیستم‌های مخابراتی سیم کارت احمد ردیابی شد و پلیس دریافت کانتینر آنها نزدیک پمپ بنزین شهر لیسِسترشایِر است.

پلیس با فاصله زمانی کوتاه موفق شد این کانتینر را پیدا کند و بررسی‌های بعدی نشان داد احمد به همراه ۱۵ فرد دیگر داخل این محفظه زندانی شده‌اند و راه نفس کشیدن هم برای آنها وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا