۹ نشانه شادی

موبنا – آیا انسان شادی هستید یا اینكه فكر می كنید،شادی به اندازه كافی در زندگی تان وجود ندارد.اگراین ۹ نشانه در زندگی شما وجود دارد، یعنی اینكه زندگی خوب و شادی دارید. مطالعه ها نشان می دهد كه شاد بودن آدم ها ارثی نیست و این محیط زندگی و شرایط آنها است كه می …

موبنا – آیا انسان شادی هستید یا اینكه فكر می كنید،شادی به اندازه كافی در زندگی تان وجود ندارد.اگراین ۹ نشانه در زندگی شما وجود دارد، یعنی اینكه زندگی خوب و شادی دارید.

مطالعه ها نشان می دهد كه شاد بودن آدم ها ارثی نیست و این محیط زندگی و شرایط آنها است كه می تواند در روحیه شان تاثیرگذار باشد. از طرفی، گاهی شادی و خوشی به اندازه كافی در زندگی مان وجود دارد و ما نمی توانیم یا نمی خواهیم آنها را ببینیم.

یك ضرب المثل اسپانیایی می گوید كه خوشی پنهان، شمع خاموش شده است. یعنی به محض اینكه خود فرد اراده كند، می تواند از گرمای آن بهره ببرد به شرط آنكه بخواهد.

** اگر دانش آموز خندانی بوده اید

نوشته های مشابه

همین الان بلند شوید و به سراغ آلبوم هایتان بروید و‌ یكی دو تا از عكس های دوران دبیرستان را پیدا كنید.حالت چهره تان چگونه است؟ خوشحال و خندان یا بداخلاق و اخمو؟

تحقیق ها ثابت كرده اند كه افرادی كه در عكس های دوران دبیرستان یا حتی دانشجویی‌شان، لبخند به لب دارند، ۵ برابر كمتر از همكلاسی های اخمو یا بی تفاوت‌شان، طلاق می گیرند و زندگی شادتر و پایدارتری نسبت به آنها دارند.

ضمن اینكه افراد خنده رو، بیشتر مورد توجه سایرین هستند و انرژی مثبت آنها باعث می شود كه همسرانی خوش خنده و مهربان داشته باشند.

** اگر خواهر دارید

افرادی كه حداقل یك خواهر دارند، اجتماعی تر هستند، خوش بین اند و از توانایی هایشان آگاه ترند و بیشتر از آنها استفاده می كنند. نتایج سال ها تحقیق محققان انگلیسی است كه به تازگی منتشر شده است.

اصلا اگر خودتان هم دقت كنید به این نتیجه می رسید كه وجود دختر در خانواده، باعث تلطیف محیط زندگی می شود و خانواده هایی كه چند پسر دارند، معمولا روابط خشك و سردی بین شان حاكم است و شاید این موضوع به خاطر طبع خشن تر پسرها نسبت به دخترها باشد.

** اگر به تلویزیون نمی چسبید

محققان دانشگاه مریلند، ۴۵ هزار آمریكایی را طی ۳۵ سال مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند كه افراد شاد، كمتر از ۳۰ درصد از وقتشان را در روز به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند، آنها می گویند كه شادترها، بیشتر ورزش می كنند، وقت شان را با خانواده شان می گذرانند، مطالعه می كنند و به فكر سلامت خود هستند و همه این كارها باعث می شود كه آنها كمتر تلویزیون تماشا كنند.

** اگر سوغاتی‌هایتان را جلوی چشم می‌گذارید

دكتر سوبخالیو بومیرسكی، استاد روانشناسی دانشگاه كالیفرنیا می گوید: افراد شاد، سوغاتی ها و عكس های یادگاریشان را بیشتر در معرض دید قرار می دهند تا خاطره روزهای خوش، هر روز برایشان تكرار شود و بتوانند در اولین فرصت، دوباره آن روزهای خوش را با كسانی كه دوستشان دارند، تكرار كنند.

** اگر ورزش می كنید

محققان دانماركی می گویند كسانی كه زیاد ورزش می كنند، كمتر دچار استرس می شوند و بیشتر از زندگیشان لذت می برند. در عوض، افراد بی حال و حوصله و آنهایی كه اهل ورزش كردن نیستند، ۷۰ درصد بیشتر از سایرین استرس می گیرند و از زندگی خودشان هم راضی نیستند. برای اضافه كردن مقدار بیشتری شادی به زندگی تان، كافی است كه روزانه ۱۷ تا ۳۴ دقیقه ورزش كنید.

** اگر عاشق هستید

پژوهشگران انگلیسی معتقدند كه یك زوج عاشق، ۳۰ درصد شادتر از سایر افراد جامعه هستند و این امر تنها به دلیل این است كه آنها هر كاری را برای جلب رضایت و به دست آوردن آرامش طرف مقابلشان انجام می دهند.

** اگر وقت تان را با آدم های شاد می گذرانید

برقرار كردن یك رابطه با همسایه ای خوش بین، دوستی امیدوار یا همكاری خنده رو می تواند تاثیر بسیار مثبتی روی روحیه شما داشته باشد.

حالا هر چقدر صمیمیت و رفت و آمد شما با این گونه افراد بیشتر باشد، اوقات شادتری را هم در زندگی سپری خواهید كرد. مثلا اگر نصف روزتان را با افراد شاد بگذرانید، ۴۲ درصد و اگر یك سوم از وقت تان را با آنها باشید، ۲۲ درصد شادتر از روزهای قبل خواهید بود.

** اگر اهل قهوه یا چای گرم هستید

محققان آمریكایی می گویند كه آرامش روانی، شادی فیزیكی را به دنبال دارد. آنها رفع خستگی با نوشیدن یك لیوان شكلات، قهوه یا چای گرم را راهی برای رسیدن به آرامش و شادی پس از یك روز كاری سخت می دانند.

** اگر حداقل ۲ دوست صمیمی دارید

كسانی كه حداقل ۲ دوست صمیمی دارند، بسیار شادتر از سایر افراد هستند و زندگی زناشویی موفق تری را هم تجربه می كنند.دلیل این ادعا هم نتایج تحقیق هایی است كه انگلیسی ها روی بیش از ۶۵۴ زوج انجام داده‌اند و طی این تحقیق ها به این نتیجه رسیدند كه درد دل و مشورت كردن با دوستان صمیمی باعث آرامش روانی افراد می شود و به آنها در تصمیم گیری درست كمك می كند.اید به همین دلیل است كه چینی ها می گویند:دوستان مهربان از برادران نامهربان بهترند.

 منبع:  انجمن ام اس ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا