اپل درصدد تقویت زیرساخت‌های خدمات ابری خود است

موبنا – به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ۹to5mac، در یکی از این پروژه‌ها که از آن با نام رمز مک‌کویین (McQueen) یاد می‌شود، اپل به دنبال ساخت سیستم‌های ذخیره اطلاعاتی ویژه خود است. دیگر پروژه‌ها نیز ناظر به ساخت سرورها و تجهیزات شبکه‌ای اختصاصی اپل و نیز تولید سیستم‌هایی است که می‌تواند به توسعه‌گران در تقویت …

موبنا – به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ۹to5mac، در یکی از این پروژه‌ها که از آن با نام رمز مک‌کویین (McQueen) یاد می‌شود، اپل به دنبال ساخت سیستم‌های ذخیره اطلاعاتی ویژه خود است.

دیگر پروژه‌ها نیز ناظر به ساخت سرورها و تجهیزات شبکه‌ای اختصاصی اپل و نیز تولید سیستم‌هایی است که می‌تواند به توسعه‌گران در تقویت اپلیکیشن‌های آنها کمک کند.

اگر چه شرکت‌ها برای ارائه خدمات ابری بعضاً به خدمات یکدیگر متکی هستند و گاه این وابستگی حتی بین رقبا نیز دیده می‌شود، ولی اپل معتقد است خدماتی که از طرف‌های ثالث دریافت می‌کند به نحوی است که اطلاعات را در معرض شنود قرار داده و کار را برای جاسوسی نفوذگران آسان می‌سازد.

اپل با ساخت سرورهای اختصاصی حداقل می‌تواند تا حدودی از نگرانی‌های خود در خصوص نشت غیرقانونی اطلاعات بکاهد.

به نظر می‌رسد جدال اخیر پلیس فدرال آمریکا (FBI) با اپل بر سر گشودن قفل آیفون یکی از مهاجمان کشتار سن برناردینو، بر حساسیت این شرکت نسبت به چالش‌های امنیتی افزوده است.

با این حال اپل برای سر پا نگه داشتن سیستم ابری خود موسوم به iCloud همچنان به گوگل، مایکروسافت و آمازون وابسته خواهد بود و نمی‌تواند این شرکت‌ها را به طور کامل از این چرخه حذف نماید.

برخی کارشناسان می‌گویند فرضاً اگر اپل بخواهد این کمپانی‌ها را از iCloud کنار بگذارد، تا رسیدن به این هدف سال‌های بسیاری فاصله دارد.

 منبع:  همکاران سیستم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا