زبان برنامه‌نویسی Swift با اندروید سازگار می‌شود

موبنا – به گزارش وبسایت phonearena، زبان Swift هم‌اکنون مورد استقبال صنایع قرار گرفته است. همچنین گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل با گوگل وارد مذاکره شده است تا Swift به عنوان یک زبان درجه یک با اندروید سازگار شود. هم‌اکنون Java زبان برنامه‌نویسی درجه یک برای اندروید محسوب می‌شود و گزارش‌های منتشر …

موبنا – به گزارش وبسایت phonearena، زبان Swift هم‌اکنون مورد استقبال صنایع قرار گرفته است. همچنین گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل با گوگل وارد مذاکره شده است تا Swift به عنوان یک زبان درجه یک با اندروید سازگار شود.

هم‌اکنون Java زبان برنامه‌نویسی درجه یک برای اندروید محسوب می‌شود و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که گوگل قصد ندارد با این تصمیم Swift را جایگزین Java کند و دستکم در مرحله نخست چنین اتفاقی صورت نمی‌گیرد.

تئوری اصلی این است که چون بین دو شرکت گوگل و اوراکل مشاجرات قضایی گسترده در مورد استفاده از Java پیش آمده است، این شرکت به دنبال گزینه جایگزین می‌گردد. زبان برنامه‌نویسی Swift سرعت بالایی دارد و از زمانی که متن‌باز شده است، گوگل می‌تواند بدون هرگونه مشکلی از آن استفاده کند. همچنین این امکان وجود دارد تا اندروید در جریان استفاده از Swift تعداد اپلیکیشن‌هایی که پیش از این سیستم عامل برای iOS عرضه می‌شوند را کاهش دهد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نمایندگانی از شرکت‌های گوگل، فیسبوک و Uber پایان سال گذشته در لندن با یکدیگر مذاکره کردند تا مشخص شود هر یک از آنها چگونه می‌توانند از Swift بهره ببرند.

 منبع:  همکاران سیستم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا