پول دادن به پارکبان‌ها حذف می‌شود

موبنا – به گزارش میزان، معاون شهردار تهران با بیان اینکه اجرای طرح مکانیزه پارک حاشیه ای یکی از اقداماتی است که مقرر بود تا پایان سال۹۴ اجرایی شود، گفت: طی سال های گذشته چندین تجربه در خصوص پارک حاشیه‌ای در پایتخت به مرحله اجرا درآمده است. گرچه نابسامانی های پارک حاشیه ای سامان گرفته …

موبنا – به گزارش میزان، معاون شهردار تهران با بیان اینکه اجرای طرح مکانیزه پارک حاشیه ای یکی از اقداماتی است که مقرر بود تا پایان سال۹۴ اجرایی شود، گفت: طی سال های گذشته چندین تجربه در خصوص پارک حاشیه‌ای در پایتخت به مرحله اجرا درآمده است. گرچه نابسامانی های پارک حاشیه ای سامان گرفته اما ایراداتی به تئوری های مختلف پارک حاشیه‌ای در شهر تهران وارد بود.

وی با تاکید بر اینکه از وضعیت پارک حاشیه‌ای رضایت کافی نداریم، تصریح کرد: طرحی در دست اجراست که براساس آن شهروندان با توقف در فضای پارک حاشیه‌ای به طور مستقیم به پارکبان پولی پرداخت نخواهند کرد.

به گفته معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران در این طرح رانندگان تنها مشخصات خودرو خود را از طریق پارکبان ها به مرکز مخابره می‌کنند و زمان توقف هر خودرو نیز در فضای پارک از این طریق مشخص خواهد شد. درنهایت هم مالکان خودروها هزینه پارک خودرو را از طریق حساب شهروندی پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه توقف غیرمجاز در فضای پارک حاشیه ای تخلف تلقی می‌شود، گفت: در صورتی که هزینه پارک حاشیه‌ای از طریق حساب شهروندی پرداخت نشود، تصویر خودروی متخلف به پلیس ابلاغ خواهد شد و اعمال قانون از این طریق صورت می گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه زیرساخت های اجرای سیستم یکپارچه مکانیزه پارک حاشیه ای در تهران فراهم است، تاکید کرد: با توجه به اینکه هیچ مانعی به لحاظ مصوبات قانونی و جذب سرمایه گذار در اجرای این طرح وجود ندارد و مدل دردست اجرا مدلی تجربه شده است، به طور حتم به زودی مناقصات طرح اجرایی خواهد شد .

تشکری هاشمی تاکید کرد: طرح مکانیزه پارک حاشیه‌ای به زودی و در نیمه نخست سال جاری در پایتخت اجرایی می‌شود.

 منبع:  میزان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا