پتنت جدید اپل: استفاده از صفحه لمسی به‌ جای کیبورد در مک‌بوک

موبنا – جدیدترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ اپل، مک‌بوک، کیبوردی دارد که تقریبا عمق ندارد که این باعث می‌شود این لپ‌تاپ‌ها باریک‌تر و باریک‌تر شوند. اما بر طبق پتنتی که اپل در پاییز گذشته ثبت کرده است، ممکن است اپل قصد داشته باشد تا کیبورد فیزیکی را بطور کامل حذف کند و بجای آن صفحه تخت …

موبنا
پتنت جدید اپل
جدیدترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ اپل، مک‌بوک، کیبوردی دارد که تقریبا عمق ندارد که این باعث می‌شود این لپ‌تاپ‌ها باریک‌تر و باریک‌تر شوند. اما بر طبق پتنتی که اپل در پاییز گذشته ثبت کرده است، ممکن است اپل قصد داشته باشد تا کیبورد فیزیکی را بطور کامل حذف کند و بجای آن صفحه تخت لمسی قرار دهد. این پتنت که «Zero Travel» نام دارد، این هدف را دارد که کیبورد فعلی شما را تبدیل به سطح تخت کند. این صفحه با استفاده از بازخورد هپتیک، می‌فهمد که شما کی کلیدی را فشار داده‌اید.
پتنت جدید اپل1
معلوم نیست که اسم این پتنت از کجا آمده است، اما ممکن است که به این اشاره داشته باشد که زمانی که شما صفحه لمسی را لمس می‌کنید، هیچ کار فیزیکی انجام نمی‌دهید.

این صفحه کلید دارای سه قسمت است: کیبورد، ترک‌پد و یک پد عددی. مکان این کی‌پدها قابل تغییر است. مثلا ممکن است که شما یک پد عددی برای کارهای اکسل خود داشته باشید و برای بازی به پد بازی سوییچ کنید. این کیبورد، امکان تغییر صفحه‌آرایی و همچنین بازخورد هپتیک را دارد، که شخصی‌سازی زیادی را برای آن به ارمفان می‌آورد.

البته که این فقط یک پتنت است و تضمینی برای عرضه آن وجود ندارد. گرچه این پتنت ممکن است برای طرفداران صفحه لمسی جالب باشد، اما بنظر می‌رسد که هدف این پتنت باریک‌تر کردن هر چه بیشتر مک‌بوک‌ها باشد.

 منبع: آی تی رسان

دکمه بازگشت به بالا