آزمایش موتور موشک بالستیک در کره شمالی

موبنا – کره شمالی اعلام کرد آزمایش موتور طراحی شده برای موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که به این کشور امکان حمله هسته‌ای به امریکا را می‌دهد، موفقیت آمیز بوده است. خبرگزاری دولتی کره شمالی بامداد شنبه اعلام کرد این آزمایش به دستور و تحت نظارت کیم جونگ اون، رهبر این کشور انجام شد. این خبر به …

موبنا – کره شمالی اعلام کرد آزمایش موتور طراحی شده برای موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که به این کشور امکان حمله هسته‌ای به امریکا را می‌دهد، موفقیت آمیز بوده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی بامداد شنبه اعلام کرد این آزمایش به دستور و تحت نظارت کیم جونگ اون، رهبر این کشور انجام شد. این خبر به زمان انجام این آزمایش اشاره‌ای نکرد.

این خبرگزاری به نقل از کیم نوشت: «این موفقیت بزرگ… اجرای نوع دیگری از حمله هسته‌ای علیه امپریالیسم امریکا و سایر نیروهای متخاصم را تضمین می‌کند.»

وی ادامه داد پیونگ‌یانگ هم اینک «می‌تواند نوع جدید موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را با کلاهک‌های هسته‌ای قوی‌تر مجهز کند و هرگونه چاه فاضلابِ مملو از شیاطین در کره زمین، از جمله امریکا را در تیررس حمله خود قرار دهد.»

این اظهارات آخرین ادعای کره شمالی درباره موفقیت در زمینه تسلیحات هسته‌ای و برنامه موشک‌های بالستیک است.

ادعای انجام این آزمایش در حالی مطرح شد که کره شمالی ۱۳ فروردین یک موشک به سوی آب‌های سواحل شرقی خود پرتاب کرد.

پیونگ‎یانگ می گوید این آزمایش‌ها در اعتراض به تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل انجام می‌شود.

شورای امنیت ماه قبل تحریم‌های شدیدی علیه بخش‌های نظامی، معدن، تجارت و مالی کره شمالی وضع کرد. پیونگ‌یانگ نیز با پرتاب موشک به این تحریم‌ها واکنش نشان داد.

کره شمالی طی هفته‌های اخیر بر لفاظی‌های ضد امریکایی خود شدت بخشیده و ایالات متحده را به حمله هسته‌ای پیشگیرانه تهدید کرده است.

پیونگ‌یانگ برنامه هسته‌ای و موشکی خود را مانعی در برابر توطئه‌های امریکا و متحدانش برای براندازی خود می‌داند.

 منبع:  عصر ایران 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا