کرمانشاه سال ۹۶ صاحب خودروسازی می‌شود

موبنا – معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، کارخانه خودروسازی کرمانشاه نیمه اول سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد. به گزارش ایسنا، محسن رستمی در خصوص آخرین وضعیت کارخانه خودروسازی کرمانشاه گفت: این پروژه در حال اجراست و هیچ توقفی در آن وجود ندارد. وی با بیان …

موبنا – معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، کارخانه خودروسازی کرمانشاه نیمه اول سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، محسن رستمی در خصوص آخرین وضعیت کارخانه خودروسازی کرمانشاه گفت: این پروژه در حال اجراست و هیچ توقفی در آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون کارخانه خوروسازی کرمانشاه در مرحله سوله سازی قرار داد، پیشرفت فیزیکی این پروژه را در مجموع ۱۵ درصد اعلام کرد.

رستمی کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز اول این پروژه را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد که ۴۵ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانک صنعت و معدن پرداخت می‌شود.

وی معتقد است، اعتبار این پروژه در فازهای بعدی به ۱۲۰ میلیارد تومان هم خواهد رسید.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص اشتغالزایی این طرح نیز تصریح کرد: کارخانه خودروسازی در فاز اول ۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه دارد.

رستمی تاکید کرد: این کارخانه در فاز اول مونتاژ ۵۰ هزار دستگاه خودرو سمند را در سال انجام می‌دهد و در فازهای بعدی این رقم بیشتر هم خواهد شد.

به گفته این مسئول همجواری با کشور عراق باعث می‌شود احداث این کارخانه توجیه اقتصادی بسیار بیشتری داشته باشد.

معاون امور صنایع و معادن کرمانشاه ادامه داد: این پروژه مدتی به دلیل اختلاف بین تامین اجتماعی و ایران خودرو متوقف بود که در نهایت کل سهام به ایران خودرو واگذار شد.

به گفته این مسئول، پس از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان در سال گذشته تا کنون عملیات اجرایی کارخانه خودروسازی فعال شده و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی یادآوری کرد: به علاوه این پروژه مصوبه سفر مقام معظم رهبری را نیز دارد و همین امر اهمیت آن را دو چندان کرده است.

گفتنی است: کارخانه خودروسازی کرمانشاه در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار در شهرستان صحنه استان کرمانشاه در حال احداث است.

 منبع:  ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا