درآمد حاصل از هدست های واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۸۹۵ میلیون دلار می‌رسد

موبنا – موسسه‌ی فناوری Strategy Analytics گزارشی منتشر کرده که براساس آن درآمد کسب شده از طریق فروش هدست‌های واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۸۹۵ میلیلون دلار افزایش خواهد یافت. شنیده‌ها حکایت از این دارد که ۷۷ درصد از درآمد ۸۹۵ میلیون دلاری از محل فروش هدست‌های واقعیت مجازی جدید عرضه شده …

موبنا – موسسه‌ی فناوری Strategy Analytics گزارشی منتشر کرده که براساس آن درآمد کسب شده از طریق فروش هدست‌های واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۸۹۵ میلیلون دلار افزایش خواهد یافت.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که ۷۷ درصد از درآمد ۸۹۵ میلیون دلاری از محل فروش هدست‌های واقعیت مجازی جدید عرضه شده در سال جاری به دست خواهد آمد. از این جمله می‌توان به هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس، اچ‌تی‌سی و سونی اشاره کرد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که تنها ۱۳ درصد از هدست‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۶ متعلق به این سه برند خواهد بود و بخش بزرگی از هدست‌های واقعیت مجازی عرضه شده به بازار را محصولات رده پایین مبتنی بر گوشی‌های هوشمند شامل خواهد شد. آمار‌های ارائه شده نشان از این دارد که در سال جاری بیش از ۱۲.۸ میلیون دستگاه هدست واقعیت مجازی روانه‌ی بازار خواهد شد. Strategy Analytics سال ۲۰۱۶ را به عنوان یک بازه‌ی زمانی محوری و مهم برای واقعیت مجازی خوانده است، چراکه در سال جاری شاهد تلاقی انتظارات از این حوزه با محتوای توسعه یافته و همچنین محدودیت‌های تکنولوژیک موجود بر سر راه واقعیت مجازی خواهیم بود.

آکیولس هدست واقعیت مجازی ریفت را از ۲۸ مارس سال جاری با قیمت ۶۰۰ دلار در اختیار علاقمندان قرار داده است. همچنین باید به عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی با عنوان وایو نیز اشاره کرد. سونی نیز در نظر دارد هدست واقعیت مجازی خود که پلی‌استیشن وی آر نام دارد، در ماه اکتبر راهی بازار کند. از دیگر کمپانی‌های فعال در این حوزه باید به گوگل با کاردبورد و همچنین سامسونگ و ال‌جی اشاره کرد که هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر گوشی‌های هوشمندشان را در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

تحلیل‌گران در Strategy Analytics معتقدند که بیش از ۱.۷ میلیون دستگاه از هدست‌های واقعیت مجازی عرضه شده به بازار در سال ۲۰۱۶ میلادی از نوع هدست‌های رده بالایی خواهند بود که برای استفاده از آن‌ها باید از رایانه یاری گرفت. دلیل سهم کم این هدست‌ها از بازار جهانی، قیمت بالای این محصولات است.

استراتژی آنالیتیکس معتقد است با مدیریت صحیح اکوسیستم واقعیت مجازی می‌توان از هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر گوشی‌های هوشمند به عنوان سکوی پرتابی برای موفقیت این حوزه از فناوری و ترغیب کردن کاربران برای خرید نسخه‌های گران قیمت این هدست‌ها استفاده کرد.

کلیف راسکایند از استراتژی آنالیتیکس در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

در آینده‌ی نزدیک مصرف کنندگان با طیف گسترده‌ای از هدست‌های واقعیت مجازی روبرو خواهند شد که شامل انواع ارزان قیمت و رده بالای این محصولات خواهد بود. انتظار می‌رود بخش بزرگی از سهم فروش در اختیار هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر گوشی‌های هوشمند باشد. معتقدیم که بیش از ۸۷ درصد از آمار فروش متعلق به هدست‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند خواهد بود، حال آنکه ۷۷ درصد از درآمد کسب شده توسط هدست‌های واقعیت مجازی را به خود اختصاص دهند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط راسکایند، بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که هدست‌های واقعیت مجازی می‌توانند رقابت جدیدی را برای تولید انواع کارت‌های گرافیک پرقدرت، نمایشگر‌های با رزولوشن بالا و همچنین دوربین‌های ۳۶۰ درجه ایجاد کنند.

 منبع:  زومیت | نویسنده: حسین خلیلی صفا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا