وزارت دادگستری آمریکا همچنان به دنبال شکستن قفل آیفون

موبنا – به گزارش واشنگتن پست، در حالی که درگیری میان دو طرف بر سر رمزگشایی از گوشی آیفون عامل حملات تروریستی سال گذشته در سن برناردینوی کالیفرنیا در دو ماه اخیر توجه رسانه ها را به خود جلب کرده بود، پیش بینی می شود این درخواست وزارت دادگستری آمریکا هم با واکنش منفی اپل …

موبنا – به گزارش واشنگتن پست، در حالی که درگیری میان دو طرف بر سر رمزگشایی از گوشی آیفون عامل حملات تروریستی سال گذشته در سن برناردینوی کالیفرنیا در دو ماه اخیر توجه رسانه ها را به خود جلب کرده بود، پیش بینی می شود این درخواست وزارت دادگستری آمریکا هم با واکنش منفی اپل مواجه شود.

اف بی آی با همکاری یک شرکت صهیونیستی در اسراییل توانسته بود قفل گوشی این تروریست را بشکند،اما روش به کار گرفته شده برای رمزگشایی این گوشی برای بازکردن قفل دیگر گوشی های آیفون کاربرد نداشته و موثر نبوده است.

مقامات دولتی و قضایی آمریکا می گویند تصمیمی برای تغییر موضع خود در قبال اپل ندارند و قصد دارند به هر نحو ممکن شرکت یاد شده را به تبعیت از خواسته های خود وادار کنند.

اپل که نگران آسیب دیدن حسن شهرت و اعتبار خود در میان مشتریانش است، می گوید قادر به رمزگشایی از داده های کاربران آیفون نیست و این امر به معنای به خطر انداختن امنیت و حریم شخصی آنان است. سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا می گوید حداقل در ۷۰ پرونده دیگر نیز به رمزگشایی از گوشی های آیفون با سیستم عامل iOS 7 و بالاتر نیاز دارد.

 منبع:  فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا