چین بار دیگر به جستجوی هواپیمای گمشده مالزی ادامه می‌دهد

موبنا – پس از توقف یك دوره نسبتا كوتاه ۴ ماهه، در حالی كه شواهد و قرائن تازه ای در ارتباط با این هواپیما پیدا شده، چین تصمیم به تفحص دوباره این هواپیما گرفته است. هواپیمای خطوط هوایی مالزی در ماه مارس سال ۲۰۱۴ با ۲۳۹ سرنشین كه دو سرنشین آن ایرانی بودند، در مسیر …

موبنا – پس از توقف یك دوره نسبتا كوتاه ۴ ماهه، در حالی كه شواهد و قرائن تازه ای در ارتباط با این هواپیما پیدا شده، چین تصمیم به تفحص دوباره این هواپیما گرفته است.

هواپیمای خطوط هوایی مالزی در ماه مارس سال ۲۰۱۴ با ۲۳۹ سرنشین كه دو سرنشین آن ایرانی بودند، در مسیر كوالالامپور – پكن به طرز مرموزی ناپدید شد و تاكنون به جز چند قطعه كه گفته می شود متعلق به این هواپیما است، اثری از آن بدست نیامده است.

چین كه پیشتر كشتی «دونگ هانگ جیو ۱۰۱» خود را برای ماموریت های گشت زنی به منطقه اعزام كرده بود، بار دیگر از اعزام این كشتی جهت ادامه عملیات جستجوی هواپیمای مفقود شده خبر داده است.

این كشتی كه تا قبل از بهمن ماه سال گذشته در منطقه حضور داشت، قرار است با نصب تجهیزات و ادوات پیشرفته ردیابی، مجددا همراه با دو كشتی دیگر كه گفته می شود از مدل تحقیقاتی «فوگرو» و استرالیایی است، عملیات جستجوی خود را آغاز نماید.

رونامه گلوبال تایمز چین امروز به نقل از وزارت امور زیربنایی و حمل و نقل استرالیا اعلام كرد كه كشتی «دونگ هانگ جیو ۱۰۱» قرار است در ماموریت جدید خود منطقه ای به وسعت ۱۲۰ هزار كیلومتر را مورد جستجو قرار دهد.

چین و استرالیا پیشتر نیز بر گسترش همكاری در خصوص كشف راز هواپیمای مفقود شده «ام اچ ۳۷۰» تاكید داشتند و این موضوع با تداوم همكاریها بار دیگر از سوی دو كشور اعلام شده است.
در ماههای گذشته چندین قطعه از لاشه های یك هواپیما در سواحل غربی آفریقا پیدا شده كه حداقل سه قطعه آن تایید شده كه مربوط به همین هواپیمای مالزیایی است.

چین اوایل سال گذشته در شرایطی كه هنوز از سرنوشت هواپیمای مفقود شده «ام اچ ۳۷۰» مالزی خبری در دست نبود، كمكی به مبلغ ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای استمرار جستجوها اختصاص داده بود.

با توجه به اینكه بیشتر سرنشینان این هواپیما چینی بودند، دولت پكن با اختصاص این بودجه تلاش داشت تا كشورهایی نظیر مالزی را برای ادامه جستجوها ترغیب نماید.

دولت مالزی نیز از این اقدام چین استقبال كرده و افزوده است كه تلاش هایش را برای یافتن هر اطلاعی از این هواپیما ادامه خواهد داد.

از زمانی كه این هواپیما ناپدید شده، تاكنون هزاران كیلومتر از دریاها زیر نظارت و جستجو قرار گرفت و دولت مالزی بارها به دلیل بروز این حادثه كه علت آن هم مشخص نشده، از چین عذرخواهی كرده است.

 منبع:  عصرایران 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا