احتمال مرگ حمله قلبی در زنان بیش از مردان است

موبنا – به گزارش مهر، مطالعه پژوهشگران دانشگاه یل آمریکا نشان می دهد در مورد نرخ مرگ و میر ناشی از سکته قلبی بین زنان و مردان اختلاف جنسیتی وجود دارد. در این مطالعه، محققان داده های مربوط به بیش از ۷۰۰ هزار بیمار سکته قلبی را در ۲۹ کشور و شش منطقه جغرافیایی مورد …

موبنا – به گزارش مهر، مطالعه پژوهشگران دانشگاه یل آمریکا نشان می دهد در مورد نرخ مرگ و میر ناشی از سکته قلبی بین زنان و مردان اختلاف جنسیتی وجود دارد.

در این مطالعه، محققان داده های مربوط به بیش از ۷۰۰ هزار بیمار سکته قلبی را در ۲۹ کشور و شش منطقه جغرافیایی مورد بررسی قرار دادند.

آنها دریافتند در تمامی مناطق، درمان مناسب برای زنان به تاخیر می افتد و نرخ مرگ زنان در بیمارستان در مقایسه با مردان دو برابر می شود. همچنین احتمال مرگ زنان در مدت ۳۰ روز، شش ماه و یک سال بعد از حمله قلبی ۷۰ درصد است.

به گفته محققان، احتمالا تفاوت جنسیتی ناشی از آگاهی در مورد علائم سکته قلبی، دسترسی به مراقبت های درمانی و عوامل پرخطر است. به عنوان مثال، زنانی که این نوع حمله قلبی را تجربه می کنند مسن تر هستند و دارای سایر مشکلات سلامت هستند.

همچنین محققان دریافتند از زمان رسیدن به بیمارستان، زنان در مقایسه با مردان، به طور میانگین ۵.۳ دقیقه تاخیر دارند. همین مسئله بسیار قابل توجه است چراکه زنده ماندن فرد در چنین شرایطی منوط به حداقل زمان درمان است.

 منبع:  مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا