تایمز: سلاح انگلیسی در فیسبوک به تروریست‌ها فروخته می‌شود

موبنا – به گزارش ایرنا، این روزنامه نوشت: سلاح کمری، مسلسل و تفنگ‌هایی که در انگلیس طراحی یا ساخته ‌شده‌اند برای فروش در گروه های مخفی تجارت سلاح در شبکه‌های اجتماعی به فروش گذاشته می‌شوند. به نوشته تایمز، علاوه بر سلاح‌های یاد شده، در این شبکه‌های اجتماعی سلاح‌های ضدتانک، خمپاره‌انداز، مسلسل‌های سنگین، سلاح های ضد …

موبنا – به گزارش ایرنا، این روزنامه نوشت: سلاح کمری، مسلسل و تفنگ‌هایی که در انگلیس طراحی یا ساخته ‌شده‌اند برای فروش در گروه های مخفی تجارت سلاح در شبکه‌های اجتماعی به فروش گذاشته می‌شوند.
به نوشته تایمز، علاوه بر سلاح‌های یاد شده، در این شبکه‌های اجتماعی سلاح‌های ضدتانک، خمپاره‌انداز، مسلسل‌های سنگین، سلاح های ضد هوایی قابل‌حمل و نارنجک‌اندازهایی که در اروپا، روسیه و آمریکا ساخته ‌شده‌اند نیز عرضه می‌شوند.
تایمز افزود: کشف این فهرست از سلاح برای فیسبوک که مدعی است براساس قوانین ضد فروش سلاح و سایر فعالیت‌های غیرقانونی فعالیت می‌کند، شرم‌آور هست.
این روزنامه افزود: تصاویر و توضیحات داده‌شده در مورد این سلاح‌ها بر روی شبکه فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی در لیبی، توسط سرویس تحقیقات سلاح ( آی آر یی اس ) که یک‌نهاد مشاوره‌ای در زمینهٔ اطلاعات سلاح است، کشف‌شده است.
به نوشته این روزنامه، بعد از تبلیغ این سلاح‌ها بر روی شبکه‌های اجتماعی، فروشندگان بر این باور هستند که مذاکرات برای معامله با خریداران از طریق شبکه‌های خصوصی پیام‌رسانی و گفت‌وگوی تلفنی صورت خواهد گرفت.
این روزنامه افزود: “نیک جونز” مدیر سرویس تحقیقات سلاح می‌گوید که سلاح‌های انگلیسی می‌توانند از طریق چندین طریق وارد لیبی شود .
تایمز افزود: براساس برآورد آمریکا، در حال حاضر بیش از ۶ هزار افراط‌گرای مسلح در لیبی فعالیت دارند.

 منبع:  ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا