آخرین حربه هوآوی، دوربین‌های رنگی و سیاه و سفید

موبنا – به گزارش گاردین، شرکت چینی هوآوی، با دوربین دوگانه و طراحی متفاوت در P9 پرچمدار جدید خود، آخرین گام خود را برای رقابت با غول‌های گوشی هوشمند یعنی اپل و سامسونگ برداشت. این دو گوشی هوشمند با ضخامت ۵.۲ اینچ در P9 و ۵.۵ اینچ در P9 Plus که نسبتا نازک هستند، از …

موبنا – به گزارش گاردین، شرکت چینی هوآوی، با دوربین دوگانه و طراحی متفاوت در P9 پرچمدار جدید خود، آخرین گام خود را برای رقابت با غول‌های گوشی هوشمند یعنی اپل و سامسونگ برداشت.

این دو گوشی هوشمند با ضخامت ۵.۲ اینچ در P9 و ۵.۵ اینچ در P9 Plus که نسبتا نازک هستند، از آلومینیوم ساخته شده‌ و گامی رو به جلو در طراحی و کیفیت هوآوی هستند.

1460019850927_3

گوشی‌های P9 و P9 Plus از لحاظ کیفیت ساخت، احساس سختی، صفحه نمایش و سنسور اثر انگشت، مشابه دستگاه‌های سامسونگ و اپل هستند و همچنین باتری‌های بزرگ، کارت حافظه microSD، پردازنده‌ سفارشی از خط تولید هوآوی و اتصال‌دهنده‌های USB-C جدید برای شارژ دارند.

البته هوآوی بر روی قابلیت دوربین خود حساب کرده تا نقشی در بازارهای شلوغ داشته باشد. گوشی‌های P9 دوربین دوگانه دارند که یکی از آنها ۱۲ مگاپیکسلی و رنگی و دیگری ۱۲ مگاپیکسلی و سیاه و سفید است که به ادعای این شرکت، ۲۰۰ درصد نور بیشتری دارد.

مایکل سایکس، مدیر ارشد اروپایی محصولات هوآوی می‌گوید: شما نسبت کنتراست بالایی در عکاسی سیاه و سفید دارید و می‌توانید تصاویر واضح سیاه و سفید بیندازید و به عمق اطلاعات بیفزایید.

1460019850693_1

هوآوی ویژگی های متعددی برای دوربین به کار گرفته است، از جمله تنظیم دیافراگم در هر دو زمان گرفتن عکس و پس از آن، استفاده از هر دو دوربین و توانایی استفاده از ترفندهایی مثل مجزا کردن یک شی رنگی در پس‌زمینه سیاه و سفید. این تولیدکننده گوشی‌های هوشمند همچنین نرم‌افزار و سنسور موجود در گوشی‌های P9 را با همکاری لایکا، شرکت سازنده دوربین آلمانی که برای لنز عالی و دوربین‌های خود شناخته‌شده است ارتقا داده است.

هوآوی امیدوار است P9 و P9 Plus که در تاریخ ۱۶ آوریل در دسترس خواهند بود، از فروش پنج میلیونی P8 در سال گذشته و همچنین فروش سه میلیونی تبلت‌های صفحه بزرگ Mate8 عبور کنند.

1460019850833_2

با توجه به داده‌های گارتنر، این شرکت با بیش از ۱۰۴ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۵ و ۷.۳ درصد از سهام بازار، در رده سوم بزرگترین تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند در سطح جهان است. شرکت سامسونگ با فروش بیش از ۳۲۰ میلیون گوشی هوشمند و ۲۲.۵ درصد از سهام بازار در سال ۲۰۱۵ در صدر قرار داشت و پس از آن شرکت اپل، با فروش حدود ۲۲۶ میلیون گوشی هوشمند و ۱۵.۹ درصد از سهام بازار -که بیش از دو برابر هوآوی است – در رتبه دوم بود.

با این وجود صرف نظر از کیفیت سخت‌افزاری، هوآوی به دلیل نام تجاری نسبتا ناشناخته خود در خارج از چین، درگیر نبردی سخت است و اگرچه بر اساس آمار گارتنر، سالانه ۱.۸ درصد به سهام بازار آن افزوده می‌شود، هنوز هم با شرکت‌های چینی لنوو و شیائومی فاصله‌ دارد.

کالین گیلز، معاون اجرایی گروه تجاری مصرف‌کننده هوآوی می‌گوید: ما در حال کار بر روی نکات قیمتی هستیم و هدف ما ایجاد دستگاه‌هایی است که با اپل و سامسونگ رقابت کند. ما همچنین به یک نام تجاری نیاز داریم، به این معنی که قصد داریم با مصرف‌کنندگان در خارج از چین نیز ارتباط برقرار کنیم.

سامسونگ هم در اوایل ۲۰۰۰ با مشکل مشابه عدم شناخت نام تجاری روبه‌رو بود و بیشتر با تلویزیون و لوازم الکترونیکی شناخته می‌شد، اما این شرکت کره‌ای توانست با محصولات بهبودیافته و بازاریابی گشترده، خود را ارتقا دهد.

هوآوی نیز باید همین راه را در پیش بگیرد و در جایی که گوشی‌های هوشمند قیمت و حاشیه سود بالا دارند، حجم بالایی از محصولات خود را به فروش برساند. با توجه به کاهش رقبایی مانند سونی و اچ‌تی‌سی در بازار انگلیس، P9 می‌تواند گام خوبی در راستای این هدف هوآوی باشد.

 منبع:  ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا