بررسی هدست Oculus Rift از دید وب‌ سایت های معتبر فناوری

موبنا – سال ۲۰۱۶ را بدون شک باید سال واقعیت مجازی نامید. سه هدست Oculus Rift، اچ‌تی‌سی وایو و پلی‌استیشن VR، امسال در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. اولین این هدست‌ها، هدست آکیولس بود که چندی پیش به دست خریداران رسید و بسیاری از منتقدین و کاربران، از آن بسیار استقبال کرده‌اند. به همین دلیل، ما …

موبنا – سال ۲۰۱۶ را بدون شک باید سال واقعیت مجازی نامید. سه هدست Oculus Rift، اچ‌تی‌سی وایو و پلی‌استیشن VR، امسال در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. اولین این هدست‌ها، هدست آکیولس بود که چندی پیش به دست خریداران رسید و بسیاری از منتقدین و کاربران، از آن بسیار استقبال کرده‌اند. به همین دلیل، ما نیز تصمیم گرفتیم که در یک جمع‌بندی کلی، بررسی‌های وب‌سایت‌های معتبر فناوری را از این دستگاه جدید برای شما جمع‌آوری کنیم. با ما همراه باشید.

ورج (The Verge)

بررسی هدست Oculus Rift

وب‌سایت معتبر ورج، در بررسی خود از هدست ریفت، طراحی صنعتی فوق‌العاده، تعدادی بازی‌ بسیار خوب برای واقعیت مجازی و آینده امیدوار کننده به این هدست با توجه به عرضه کنترلرهای لمسی را از جمله نکات مثبت Rift بر شمرده است. از طرف دیگر، قیمت گران (با توجه به رایانه شخصی قدرتمندی که این دستگاه نیاز دارد)، مناسب بودن فقط برای بازی‌های رایانه‌ای و نبود کنترلرهای لمسی در حال حاضر، از دید وب‌سایت ورج، نکات منفی ریفت به حساب می‌آیند:

قیمت بسیار بالای این هدست و رایانه‌ قدرتمند و گرانی که برای استفاده از ریفت به آن نیاز دارید، تهیه آن را عملا برای بسیاری از کاربران غیرممکن کرده است. هدست ریفت، تمرکز بسیار زیادی برروی بازی‌های رایانه‌ای گذاشته است. با همه این محدودیت‌ها، ریفت یک هدست بسیار خوب برای تجربه واقعیت مجازی به صورت نشسته است. در حقیقت از ریفت می‌توان به عنوان «بنیانگذار تکنولوژی واقعیت مجازی» یاد کرد. هدستی که آکیولوس در اختیار شما قرار داده است، نهایت جاه‌طلبی آکیولس نیست، اما بینشی است که آکیولس به خوبی از اجرای آن برآمده است.

انگجت (Engadget)

بررسی هدست Oculus Rift

وب‌سایت انگجت نیز که یکی دیگر از وب‌سایت‌های معتبر دنیای فناوری است، این هدست را بررسی کرده است. این وب‌سایت از نکات مثبت این هدست به پیاده‌سازی کردن عالی دنیاهای واقعیت مجازی،‌ سبک و راحت بودن و وجود یک اکوسیستم بسیار خوب از بازی‌ها و برنامه‌ها اشاره کرده است. به نظر انگجت، نکات منفی این هدست عبارتند از قیمت بسیار بالا و نیاز داشتن به یک رایانه بسیار قوی، مشکل بودن استفاده برای افراد عینکی،‌ نبود کنترلرهای لمسی در زمان عرضه و امکان بروز «ماشین گرفتگی»:

به عنوان یک محصول واقعیت مجازی نسل اولی، آکیولس ریفت به خوبی کاربر را در دنیای واقعیت مجازی غرق می‌کند. مشکل اصلی این هدست، قیمت بالا و نیاز به داشتن یک رایانه بسیار قدرتمند است. تصمیم عاقلانه برای بسیاری از افردای که می‌خواهند وارد این دنیا شوند، این است که صبر کنند تا قیمت این هدست‌ها با افت روبه‌رو شوند.

سی‌نت (Cnet)

صحبت‌های پالمر لاکی در رابطه با قیمت آکیولس ریفت

وب‌سایت سی‌نت،‌بر خلاف دو وب‌سایت ورج و انگجت،‌ نکات مثبت و منفی این هدست را به صورت کامل لیست نکرده است اما در چکیده بررسی خود، چنین گفته است:

شما باید آکیولس ریفت را امتحان کنید! این هدست فوق‌العاده است. من به شخصه حاضر نیستم که در حال حاضر برای خودم آن را تهیه کنم و شما هم هیچ دلیلی برای خرید این هدست ندارید. هر چه بیشتر برای خرید آن صبر کنید، این هدست بهتر می‌شود. امروز، برای آکیولس ریفت و تکنولوژی واقعیت مجازی،  «اولین روز» است.

گیزمودو (Gizmodo)

بررسی هدست Oculus Rift

وب‌سایت گیزمودو نیز هدست آکیولس را بررسی کرده است. این وب‌سایت در توضیح خود گفته که استفاده از ریفت بسیار لذت‌بخش است و نصب و راه‌اندازی آن بسیار راحت است و  تجربه‌ای همه جانبه را برای شما فراهم می‌کند اما بازی‌هایی که کمی حرکت زیادی دارند ممکن است حال شما را بد کنند و این هدست در حال حاضر فقط به درد بازی کردن می‌خورد:

دستاورد آکیولس، فوق‌العاده است. این هدست، محتوای بسیار زیادی دارد که حتی سخت‌گیرترین افراد را می‌تواند راضی کند. نکته مهم‌تر این است که در اکثر مواقع، این هدست یک تجربه همه‌جانبه را برای شما فراهم می‌کند. کیفیت تصویر در بیشتر موارد بسیار عالی است و حسگر دنبال‌کننده سر آن خوب کار می‌کند. به نظر من، این دستگاه برای آینده نیست زیرا من می‌توانم از آن در زمان حال لذت ببرم.

 منبع:  زومجی | نویسنده: نادر امرایی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا