تایلند پرونده ۱۶ متهم اوراق پاناما را بررسی كرد

موبنا – به گزارش ایرنا، در افشای ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار سند از آرشیو موسسه حقوقی پانامایی ‘موساك فونسكا’ برای پولشویی، فرار مالیاتی و تخلفات مالی نام ده ها تبعه تایلند دیده می شود. دفتر مبارزه با پولشویی تایلند به خبرنگاران اعلام كرد ۲۱ تبعه تایلند در اطلاعاتی كه از شركت پاناما افشا شده …

موبنا – به گزارش ایرنا، در افشای ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار سند از آرشیو موسسه حقوقی پانامایی ‘موساك فونسكا’ برای پولشویی، فرار مالیاتی و تخلفات مالی نام ده ها تبعه تایلند دیده می شود.

دفتر مبارزه با پولشویی تایلند به خبرنگاران اعلام كرد ۲۱ تبعه تایلند در اطلاعاتی كه از شركت پاناما افشا شده شناسایی و بررسی پرونده ۱۶ نفر تایید می شود.

براساس گزارش شبكه خبر آسیا، این دفتر تاكید دارد تاكنون موردی یافت نشده و تحقیقات بیشتری نیاز است.

دفتر مبارزه با پولشویی تایلند اعلام كرد كه نامه ای به موسسه حقوقی پانامایی ‘موساك فونسكا’ و روزنامه آلمانی ‘زوددویچه تسایتونگ’ برای یافتن اطلاعات نوشته است.

با توجه به اطلاعات این موسسه پانامایی نام ۷۸۰ نفر در ارتباط با تایلند وجود دارد كه ۴۱۱ نفر اتباع تایلند و ۲۶۲ نفر خارجی هستند. نام ۴۱ شركت نیز در این بین دیده می شود.

دفتر مبارزه با پولشویی تایلند ابراز امیدواری كرد كه موسسه پانامایی بتواند به زودی این دفتر را برای بررسی اطلاعات كمك كند، چون این فرآیند ضروری است.

در لیست افشا شده اوراق پاناما نام حدود ۲۱۵ هزار شركت و ۱۴ هزار و ۱۵۳ مشتری قرار دارد.

افشای برخی اطلاعات یك شركت حقوقی پاناما باعث خشم بسیاری از رهبران جهان شده و كشورهای مختلف اكنون در تلاشند راه های احتمالی فرار از مالیات را بیش از پیش مورد توجه و بررسی قرار دهند.

تاكنون نام ۷۲ رهبر و مقام كنونی یا پیشین سیاسی جهان، برخی دلالان سلاح، تجار نفتی و چند ورزشكار و بازیگر معروف در فهرستی قرار گرفته كه دارای حساب های مالی غیر شفاف، زد و بندهای مالی پنهان برون مرزی، پولشویی و فرار مالیاتی هستند.

این اسناد ادعایی كه نخستین بار روز یكشنبه در یك روزنامه آلمانی انتشار یافت و به سرعت در رسانه های سراسر جهان منتشر و به اسناد یا اوراق پاناما موسوم شد.

براساس تحقیقاتی كه یك گروه روزنامه نگار به نام شبكه بین‌المللی روزنامه نگاران تحقیقی (ICIJ) انجام داده‌ شركت ‘موساك فونسكا’ در یك دوره ۳۸ ساله با ایجاد شركت ‌های فرضی و جعلی، برای مشتریان خود امكان پولشویی فراهم ‌كرده است.

 منبع:  ایرنا

دکمه بازگشت به بالا