قتل پدر ثروتمند با تبر

موبنا – به گزارش میزان، دادگاه پرونده قتل ریچارد اولاند که در دفتر کارش با ضربات تبر به قتل رسیده بود، دنیس اولاند پسر او را به حبس ابد محکوم کرده است. جرم او قتل درجه دوم اعلام شد.دادگاه اعلام کرده بو که دنیس اولاند تا ده سال دیگر نمی‌تواند فرجام‌خواهی داشته باشد، اما وکلای …

موبنا – به گزارش میزان، دادگاه پرونده قتل ریچارد اولاند که در دفتر کارش با ضربات تبر به قتل رسیده بود، دنیس اولاند پسر او را به حبس ابد محکوم کرده است.

جرم او قتل درجه دوم اعلام شد.دادگاه اعلام کرده بو که دنیس اولاند تا ده سال دیگر نمی‌تواند فرجام‌خواهی داشته باشد، اما وکلای او سعی دارند او را از زندان خارج کنند.

پدر او یکی از میلیونر‌های مشهور کانادا بود که در ۷ جولای ۲۰۱۱ با ضربات تبر در دفتر کار خود به قتل رسید.

پرونده قتل ریچارد اولاند در طول این سال‌ها یکی از مشهورترین پرونده‌های جنایی کانادا بود.

یکی از مهم‌ترین مواردی که دادگاه به آن استناد کرد، لکه‌های خون ریچارد اولاند بر روی لباس پسرش بود. پلیس این لباس را در خانه دنیس اولاند پیدا کرد.

کارشناسان معتقدند دنیس اولاند ممکن است برای این قتل دو انگیزه داشته باشد. او به پدر خود بدهکار بود.

ضمن اینکه پدرش با یک زن که از مشاوران املاک آن منطقه بود، روابط خارج از خانواده داشت و این موضوع همواره مورد انتقاد خانواده اولاند بود.

مادر و همسر دنیس اولاند بارها اعلام کردند او جرمی مرتکب نشده و به رای اولیه دادگاه نیز اعتراض کرده بودند. یکی از مشاوران سرمایه‌گذاری این خانواده معتقد است: «به همین سادگی یک خانواده از بین رفت. این یک تراژدی خانوادگی شبیه نوشته‌های شکسپیر است.»

دادگاه رسیدگی به این پرونده چهار ماه به طول انجامید. میلر وکیل دنیس اولاند از دادگاه سنت‌جان درخواست کرد حکمی برای او صادر شود که دنیس هر چه زودتر بتواند به خانه‌اش برود و خانواده و فرزندان خود را ببیند.

پدر مقتول، موسس و مدیر یک کارخانه بزرگ بود و بعد از مرگش این کارخانه به فرزندانش رسید.

برادر مقتول این کارخانه را خرید و ریچارد اولاند – مقتول – پس از آن وارد تجارت مالی شد و همیشه یکی از ثروتمندترین افراد سنت‌جان بود.

 منبع:  میزان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا