۳۰ درصد واحدهای صنعتی کشور تعطیل شده اند

موبنا – به گزارش فارس، سید احسان قاضی‌زاده منتخب مردم فریمان در مجلس دهم با تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان مربوطه گفت: مهم‌ترین رکن اجرای اقتصاد مقاومتی تقویت توان داخلی است که باید همواره مورد توجه و تأکید قرار گیرد. وی افزود: دولت باید همه توجه خود را به این امر معطوف …

موبنا – به گزارش فارس، سید احسان قاضی‌زاده منتخب مردم فریمان در مجلس دهم با تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان مربوطه گفت: مهم‌ترین رکن اجرای اقتصاد مقاومتی تقویت توان داخلی است که باید همواره مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

وی افزود: دولت باید همه توجه خود را به این امر معطوف دارد که در بخش‌های مختلف توان داخلی را ارتقا دهد که این کار باید با هدف توجه به صادرات و کاهش واردات صورت پذیرد.

منتخب مردم فریمان در مجلس دهم اظهار داشت: ما بعضاً شاهد واردات گسترده‌ای در حوزه کشاورزی هستیم که این امر آثار و ضربات زیان‌‌آوری به حوزه کشاورزی ما وارد کرده است که ما باید به دنبال خودکفایی در این بخش باشیم.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: امروزه شهرک‌های صنعتی ما شرایط نامطلوبی دارند و ۳۰ درصد واحدهای صنعتی در تعطیلی به سر می‌برند و بخش‌های فعال نیز با پایین‌ترین ظرفیت کار می‌کنند.

نوشته های مشابه

وی افزود:‌ ما در شرایطی صنایع را اداره می‌کنیم که اکثر آنها فاقد توان صادراتی موثر هستند و از سوی دیگر محوزهای داده شده برای واحدهای تولیدی دارای تناسب و توزیع مناسب جغرافیایی و مکانی مناسب نیست و یا کل نیازهای داخلی را تأمین نمی‌کند.

منتخب مردم فریمان در مجلس دهم اظهار داشت: ما امروز در میان کشورهای منطقه دارای مزیت صادراتی در بسیاری از محصولات هستیم اما تجارت خارجی ما از قوت و قدرت چندانی برخوردار نیست که بتواند این مزایای نسبی تولیدی ما را به راحتی عرضه کند و بازارهای مطمئن و باثباتی را برای کشور ایجاد کند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: دولت اگر اقدامی برای اشتغال جوانان بیکار نمی‌کند لااقل اجازه ندهد جوانانی که مشغول به کار هستند بیکار شوند.

وی در پایان گفت: دولت با اقدامات لازم از جمله ارائه تسهیلات و حمایت از توان صادراتی کشور در جهت تقویت اقتصاد درون‌زا و رفع رکود از اقتصاد کشور حرکت کند که این خود مصداق عینی ایجاد رونق در اقتصاد و اجرای اقتصاد مقاومتی است.

 منبع:  فارس

دکمه بازگشت به بالا