بازگشت نفرینِ آلمانیِ رئال

موبنا – به گزارش “ورزش سه”، شکست مقابل ولفسبورگ اولین شکست غافلگیر کننده رئال مادرید مقابل تیم های آلمانی محسوب نمی شود. آن ها پیش از این نیز بارها شکست هایی غافلگیر کننده مقابل تیم های آلمانی داشته اند. به بهانه شکست مقابل ولفسبورگ، نگاهی می اندازیم به دیگر ناکامی های رئال مقابل تیم های …

موبنا – به گزارش “ورزش سه”، شکست مقابل ولفسبورگ اولین شکست غافلگیر کننده رئال مادرید مقابل تیم های آلمانی محسوب نمی شود. آن ها پیش از این نیز بارها شکست هایی غافلگیر کننده مقابل تیم های آلمانی داشته اند. به بهانه شکست مقابل ولفسبورگ، نگاهی می اندازیم به دیگر ناکامی های رئال مقابل تیم های آلمانی در رقابت های اروپایی:

هامبورگ ۵-۱ رئال مادرید؛ نیمه نهایی جام اروپایی سال ۱۹۸۰

پس از پیروزی ۲-۰ رئال در دیدار رفت مقابل هامبورگ، بسیاری این تیم را در فینال رقابت ها تصور می کردند تا اینکه هامبورگ در دیدار برگشت دست به کار بزرگی زد و موفق شد با نتیجه ۵-۱ از سد رئال عبور کند تا نماینده اسپانیا در عین ناباوری از صعود به فینال رقابت ها باز بماند.

کایزرسلاترن ۵-۰ رئال مادرید؛ یک چهارم نهایی جام یوفا سال ۱۹۸۲

پیروزی ۳-۱ رئال در سانتیاگو برنابئو تا حد زیادی خیال این تیم را برای صعود به مرحله نیمه نهایی جام یوفا راحت کرده بود. با این حال در دیدار برگشت کایزرسلاترن باز هم مادریدی ها را غافلگیر کرد و موفق شد با ۵ گل این تیم را شکست دهد. رئال ۲ سال پس از دریافت ۵ گل مقابل هامبورگ، بار دیگر از یک تیم آلمانی ۵ گل دریافت کرد.

گلادباخ ۵-۱ رئال مادرید؛ دور سوم جام یوفا سال ۱۹۸۶

یکی از بازی های عجیب رئال مقابل تیم های آلمانی در سال ۱۹۸۶ مقابل گلادباخ رقم خورد. جایی که مادریدی ها در آلمان به شکلی عجیب غافلگیر شدند و در ادامه سنت آن سال های خود ۵ گل از تیم آلمانی دریافت کردند تا ۵-۱ بازنده شوند. با این حال رئال در بازی برگشت بازگشتی خارق العاده از خود نشان داد و با نتیجه ۴-۰ گلادباخ را مغلوب کرد تا با قانون گل زده در خانه حریف، راهی دور بعد رقابت ها شود.

بایرن مونیخ ۴-۱ رئال مادرید؛ مرحله دوم دور گروهی لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۰

رئال مادرید در المپیک شهر مونیخ در دور دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، باز هم یک شکست سنگین دیگر مقابل آلمانی ها متحمل شد. آن ها با گل های مهمت شول، جیووانی البر و زیکلر در برابر تک گل ایوان الگوئرا، مقابل بایرن شکست سختی خوردند. البته این شکست مانع از صعود رئال به مرحله یک چهارم پایانی نشد چرا که آن ها توانستند پس از بایرن به عنوان تیم دوم صعود کنند.

بایرن مونیخ ۲-۱ رئال مادرید؛ نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سال ۲۰۰۱

رئالی ها باز هم اسیر بایرن مونیخ شدند. آن ها در نیمه نهایی لیگ قهرمانان علاوه بر اینکه بازی رفت را در برنابئو با یک گل واگذار کردند، دیدار برگشت را نیز ۲-۱ در المپیک مونیخ باختند تا از راه یابی به فینلا باز بمانند. گل لوئیس فیگو آن ها را به بازگشت امیدوار کرده بود اما در نهایت گل های البر و ینس یرمیس، بار دیگر شکست رئال را مقابل تیم های آلمانی قطی کرد.

دورتموند ۴-۱ رئال مادرید؛ نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۳

تیم پرامید ژوزه مورینیو در وستفالن مقابل دورتموند کلوپ به بدترین شکل در بازی رفت غافلگیر شد و با درخشش کم نظیر لواندوفسکی، با نتیجه ۴-۱ شکست خورد. رئال در دیدار برگشت موفق شد ۲-۰ دورتموند را در برنابئو شکست دهد اما در نهایت نتوانست راهی فینال ومبلی در آن سال شود.

 منبع:  ورزش سه 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا