عمل زیبایی دختران در دوران قدیم

موبنا – نزدیک به یک قرن پیش هم مردم به دنبال زیبایی اندام و اعضای بدن خود بودند . دقیقا مثل الان که دخترها برای زیبا تر کردن خود دست به تزریق های غلط ژل لب می زنند تا لبانی برجسته و بزرگ داشته باشند و این درحالی است که از عواقب بد آن باخبر …

موبنا – نزدیک به یک قرن پیش هم مردم به دنبال زیبایی اندام و اعضای بدن خود بودند . دقیقا مثل الان که دخترها برای زیبا تر کردن خود دست به تزریق های غلط ژل لب می زنند تا لبانی برجسته و بزرگ داشته باشند و این درحالی است که از عواقب بد آن باخبر هستند . در زمان های گذشته هم خانم ها برای زیبایی با جسم خود و فرزندانشان کاری می کردند که اصلا درست نبوده و قابل جبران نیست .

در حدود صد و خورده ای سال پیش در چین داشتن پاهایی کوچک مُد بود . به همین خاطر مادران پاهای دختران خود را از کودکی با پارچه ای می بستند تا شکل و حالت کوچکی به خود بگیرد . در حالی که با این کارشان نه تنها اشک بچه را در می آوردند ، بلکه گاهی اوقات شکستگی هایی به انگشتان پا وارد می کردند و آسیبی به جا می نهادند که تا کنون قابل جبران نبوده .

جا کردن پا در چنین کفش هایی با چنین فرم نوک تیز و کوچکی ، طبیعتا درد داشت اما حاضر به از دست دادن فرم پاهای خود بودند ولی زیبایی را به جون خود می خریدند .

حالا بعد از گذشت ۱۰۰ سال از این عادت و رسم غلط که همان ۱۰۰ سال پیش ممنوع شد ، هنوز هم پیرزن هایی در چین هستند که از این رسم غلط رنج می برند و پاهانی نوک تیز دارند که انگشتان پاهایشان به کلی خم شده و انگار له شده اند .

 منبع: آکا ایران 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا