مایکروسافت نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ مخصوص دستگاه‌های اینترنت اشیاء را منتشر می‌کند

موبنا- این اقدام باعث می‌شود تا تولیدکنندگان بتوانند بین ویندوز ۱۰ اصلی مخصوص اینترنت اشیاء و ویندوز ۱۰ Enterprise مخصوص اینترنت اشیاء هرکدام را که می‌خواهند انتخاب کنند؛ بدون اینکه نیاز به فایل ایمیج نرم‌افزاری جداگانه برای دستگاه‌های تولیدی آن‌ها باشد. Brett Bentsen که نقش آن همکاری در مدیریت برنامه‌های گروهی ویندوز اینترنت اشیاء مایکروسافت …

موبنا- این اقدام باعث می‌شود تا تولیدکنندگان بتوانند بین ویندوز ۱۰ اصلی مخصوص اینترنت اشیاء و ویندوز ۱۰ Enterprise مخصوص اینترنت اشیاء هرکدام را که می‌خواهند انتخاب کنند؛ بدون اینکه نیاز به فایل ایمیج نرم‌افزاری جداگانه برای دستگاه‌های تولیدی آن‌ها باشد. Brett Bentsen که نقش آن همکاری در مدیریت برنامه‌های گروهی ویندوز اینترنت اشیاء مایکروسافت را دارد، در یک بلاگ اینگونه نوشت:

علاوه بر این ما در حال ساخت یک بسته‌ی پشتیبانی از برد آماده Raspberry Pi هستیم که به غیر از بخش‌های UEFI سایر قسمت‌های آن به صورت متن‌باز خواهد بود تا به تولیدکنندگان این قطعات اجازه داده شود بتوانند شخصی‌سازی‌های مورد نظرشان را به راحتی اعمال کنند.

Bentsen در ادامه بلاگ خود اینگونه بیان کرده است:

بزودی مایکروسافت از بروزرسانی اپلیکیشن‌‌هایی که برای Windows 10 IoT Core Pro در فروشگاه ویندوز منتشر شده‌اند، پشتیبانی خواهد کرد.

قابلیت‌های جدید نیز به صورت مخصوص ابتدا در اختیار کاربرانی قرار می‌گیرد که پیش‌تر در برنامه‌ی ویندوز اینسایدر عضو شده باشند. این تغییرات در بخش بات‌های امنیتی و نیز ابزار BitLocker مایکروسافت از چند ماه پیش در ویندوز ۱۰ مخصوص اشیاء انجام گرفته است.

سیستم‌عامل Windows 10 IoT Core Pro توسط توزیع‌کنندگان انحصاری عرضه خواهد شد که در هر کشور با یکدیگر تفاوت دارند. هسته‌ی اصلی ویندوز ۱۰ مخصوص اینترنت اشیاء برای Raspberry Pi 2، MinnowBoard Max و DragonBoard 410c به صورت رایگان قابل دانلود است.

نظر شما در مورد این نسخه از ویندوز ۱۰ چیست؟ با توجه به هدف مایکروسافت برای یکپارچه کردن سیستم‌عامل تمام بخش‌ها، آیا این کمپانی تا به این لحظه توانسته در مسیر هدفش پیش برود؟

منبع:زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا