معمای مرگ با سرماخوردگی

مرد میانسال زمانی‌که به دلیل یک سرماخوردگی راهی بیمارستان شد، نمی‌دانست که سند مرگ مرموزش تنها پس از تزریق یک آمپول امضا می‌شود.

موبنا- از آنجایی‌که پوست بدن این پیرمرد پس از تزریق این آمپول دچار سوختگی شدید شد و درنهایت با ایست قلبی او پایان یافت، خانواده‌اش مدعی هستند که او به خاطر تزریق همین آمپول جان باخته است. فرزندان و اعضای خانواده این مرد با شکایت خود، خواستار رسیدگی فوری به این ماجرا شدند.

روز اول عید بود که احد ٧٧ ساله علایم سرماخوردگی را در خودش احساس کرد. او وقتی دید که این علایم دارد بیشتر می‌شود، تصمیم گرفت برای درمان به پزشک مراجعه کند. احد نزد یک پزشک رفت و با تجویز او آمپولی را تزریق کرد. پس از آن هم وقتی داروهایش را گرفت، به خانه برگشت. اما این پایان ماجرا برای پیرمرد نبود. چند ساعت بعد از آن درد و سوزش‌ها شروع شد.

احد از سوزش و درد زیاد از خواب بیدار شد و متوجه شد که بدنش هر لحظه ملتهب‌تر می‌شود، به‌طوری‌که شبیه به یک سوختگی عمیق شده بود. او را به بیمارستان منتقل کردند، ولی آثار مرموز درد و بیماری در این پیرمرد هر لحظه بیشتر می‌شد تا جایی‌که کلیه‌هایش از کار افتاد و سپس  بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد. بعد از این مرگ تلخ، فرزندان پیرمرد پیگیر ماجرا شدند.

پسر اين مرد درباره جزیيات این حادثه گفت: «پدرم به نام احد شكري‌پور هيچ بيماري خاصي نداشت و به‌طور عادی زندگی می‌کرد. روز ٢٩ اسفند ٩٤ از صبح احساس كسالت مي‌كرد و می‌گفت که علايم سرماخوردگي دارد. برای همین عصر همان روز به يك پزشك داخلي مراجعه كرد. ساعتي بعد وقتي به خانه برگشت پرسيدم چه شد که پدرم گفت دكتر برايش يك آمپول كورتون تجويز كرده كه تزريق كرده است.

بعد از آن هم قرص‌هايي را كه دكتر داده بود، خورد و خوابيد. صبح روز بعد كه نخستين روز سال ٩٥ بود پدرم ناگهان با كلافگي و احساس سوزش شديد در كمر و پاها از خواب بيدار شد. بعد هم به من گفت تمام بدنش مي‌سوزد. وقتي به بدنش نگاه كردم در كمال ناباوري متوجه شدم از كمر به پايين تاول‌هاي بزرگي روي پوستش ايجاد شده و آثار خونمردگي شديد ديده مي‌شد، انگار که او را با آتش سوزانده بودند. درحالی‌که به شدت ناراحت و متعجب بودیم، او را به بيمارستان سينا رسانديم. بلافاصله پزشك او را معاينه و دستور بستري و انجام آزمايش‌هاي لازم را صادر كرد.»

او ادامه داد: «ساعتي بعد به ما گفتند كليه‌هاي پدرم از كار افتاده است. خیلی شوکه شده بودیم. در حالي كه درمان ادامه داشت يك روز بعد ناگهان پدرم ايست قلبي كرد و جان باخت.

درحالی‌که همه ما از شنيدن اين خبر شوكه شده بوديم وقتي علت مرگ را جويا شديم گفتند در پرونده نوشته شده تزريق دارو! برای همین همان روز به كلانتري بهارستان رفتيم و پرونده‌اي تشكيل داديم. بلافاصله جسد پدرم را به پزشكي قانوني منتقل كردند و پس از انجام كالبدشكافي جنازه را براي تدفين به ما دادند، اما گفتند نتيجه را سه‌ماه بعد اعلام مي‌كنند.»

وي در ادامه صحبت‌هایش گفت: روزي كه در پزشكي قانوني بوديم خانواده چند نفر از كساني كه فوت كرده بودند به ما گفتند كه علت مرگ عزيزان آنها هم تزريق آمپول كورتون و پني‌سيلين بوده است.»

پسر متوفي با اعلام اينكه براي شكايت از پزشك داخلي و پيگيري پرونده منتظر جواب قطعي پزشكي قانوني هستند، گفت: «از آنجا كه تشخيص اوليه پزشكان تزريق آمپول و حساسيت دارويي بوده است، پيگيري پرونده شكايتمان را به زمان دريافت جواب قطعي براي علت مرگ موكول كرده‌ايم، اما درعین حال از مسئولان وزارت بهداشت و پزشکی قانونی انتظار رسیدگی فوری به این موضوع را داریم.»

منبع:ایسنا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =

دنبال کنید @ اینستاگرام