ظریف: امسال سال همسایگان است

موبنا- محمدجواد ظریف در جمع تعدادی از ایرانیان مقیم آذربایجان اظهار کرد: به کشور دوست و هم مذهبمان آذربایجان عرض سلام دارم که دارای یک روابط گسترده و تاریخی با ایران است و برای ما کشوری عزیز و مردمی دوست داشتنی هستند. حضور در آذربایجان و حضور در میان شما نیرو و توان جدیدی به …

موبنا- محمدجواد ظریف در جمع تعدادی از ایرانیان مقیم آذربایجان اظهار کرد: به کشور دوست و هم مذهبمان آذربایجان عرض سلام دارم که دارای یک روابط گسترده و تاریخی با ایران است و برای ما کشوری عزیز و مردمی دوست داشتنی هستند. حضور در آذربایجان و حضور در میان شما نیرو و توان جدیدی به بنده و همکارانم برای ادامه خدمات ارائه می دهد، از اینکه این فرصت را به من و همکارانم دادید که در جمع صمیمی ایرانیان و همکاران دستگاه های مختلف جمهوری اسلامی در آذربایجان باشم، در جمع بازگانان خوش نام، روحانیون اندیشمند و نماینده ولی فقیه در آذربایجان که با درایت و آینده نگری ویژه خود توانسته اند روابط خوبی نه تنها در جمع ایرانیان بلکه در بین دو کشور ایجاد کنند و آنها که برای کشورمان در اینجا افتخار آفریده اند و سفیر محترم که توانسته است در مرحله ای دشوار روابط را به مرحله خوبی هدایت کند و تک تک شما دوستان که توانسته اید برای ما در آذربایجان نمایندگانی بسیار خوب باشید، سپاسگزارم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن سال نو اشاره کرد و گفت: در آغاز سال هستیم، اجازه بدهید نوروز را به شما تبریک عرض کنم، امسال سال ما به برکت وجود دختر گرامی پیامبر حضرت فاطمه (س) در ابتدا و انتها با میلاد حضرت زهرا (س) عجین شده است و ان شالله سالی پر از خیر و برکت برای کل مسلمانان و برای ایران و آذربایجان باشد.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان تصریح کرد: امسال سالی است که ما نیاز داریم به سوی آینده حرکت کنیم آن هم آینده ای که خود ما و مردم ایران آن را خواهیم ساخت و باید بر خودباوری عمیق مبتنی باشد ما که توانستیم از دوره سخت تحریم ها عبور کنیم و علی رغم همه ظلم ها و ستم هایی که به مردم خوب ما روا شده بود توانستیم از این فشار حرکت کنیم و فضای بین المللی را تغییر دهیم، امروز هم می‌توانیم با همکاری، همبستگی، همدلی و همزبانی و با اتکا به توان خودمان با باور به امکانات و ارزش های خودمان و اصول واقعی و گفتمان اصیل انقلاب اسلامی که مهمترین مبنای ملی ما اعتماد به قدرت مردم است، امروز که فضای جهانی مناسب تر برای کار و کوشش و تلاش شده است کشور را بهتر از گذشته بسازیم.

وی افزود: ما یک بار دیگر این قدرت و توان و هوشمندی را در انتخابات هفت اسفند مشاهده کردیم و آثار آن را در دنیا دیدیم. فرصتی برای تک تک ما و به ویژه کارگزاران کشور فراهم شده است که از سفره این مردم استفاده می کنیم و افتخار نمایندگی مردم بزرگ ایران را داریم باید بدانیم که زمان تلاش و کوشش است، زمان از پای ننشستن و اعتماد به مردم و توان ملی است.

نوشته های مشابه

رییس دستگاه دیپلماسی کشور در ادامه گفت: من یقین دارم که امسال خواهیم توانست از رکود به رشد از وابستگی و واردات به تولید ملی و اشتغال آفرینی برای مردم خود حرکت کنیم، منطقه را از خطر بسیار عجیب و نفرت انگیز و شرم آور افراط گرایی که لکه ننگی را بر دامان جهان اسلام ایجاد کرده است نجات دهیم، اسلامی که هیچ ارتباطی با افراط و ترور ندارد و ارتباطی با قتل و آدم کشی ندارد پس می توانیم امسال از خطر بسیار پلید و خطرناک و کسانی که منطقه ما را با این دشواری مواجه کردند عبور کنیم. ما نیاز داریم که سال جدید را سال همکاری با همسایگان و کشورهای پیرامونی خود قرار دهیم و در میان این کشورها همکاری با حوزه آسیای میانه و قفقاز و همکاری با آذربایجان در دستور کار ما است.

ظریف به اجلاس رامسر اشاره کرد و افزود: روز گذشته بحمدالله چهارمین جلسه مشترک ایران، آذربایجان و ترکیه را برگزار کردیم و فردا اولین جلسه همکاری سه جانبه میان ایران، آذربایجان و روسیه را خواهیم داشت و در آینده نیز همکاری های سه جانبه و چند جانبه بین کشورهای منطقه را خواهیم داشت. آینده منطقه و آینده جهان آینده همکاری است، آینده ما آینده ایست که در آن باید برای همه ما امنیت وجود داشته باشد، امنیت در کنار ناامنی نه در منطقه و نه در جهان وجود ندارد، پیشرفت در کنار فقر آسایش در کنار نا آرامی دیگران در دنیای جهانی و به هم پیوسته امروز مفهومی ندارد و این مفهوم وابستگی و بازی با حاصل جمع مثبت یا برد – برد قبل از هر چیز برای همسایگان و محیط پیرامونی است.

ظریف در همین راستا تاکید کرد: ما در دولت همه اعتقاد به کار با همسایگان و کمک و همکاری با همسایگان داریم و این سیاست را با جدیت ادامه خواهیم داد، وظیفه ما در دستگاه هایی که مسئولیت سیاست خارجی را بر عهده داریم تقویت سیاست خارجی با همسایگان است و وظیفه بنده در وزارت امور خارجه خدمت به همه کسانی است که در این مسیر حرکت می‌کنند. خانه همه ایرانیان سفارت خانه های ما است، ایرانیان مقیم خارج و مسافران ایرانی صاحبان واقعی سفارتخانه های ایران هستند، بنده و همکارانم در نمایندگی های جمهوری اسلامی خدمتگزاران این ایرانیان هستیم که موقتا این مسئولیت را بر عهده داریم، صاحبخانه اصلی ایرانیان هستند و خواهند بود.

ظریف در بخش پایانی صحبت های خود خطاب به حضار گفت: ان‌شاالله همیشه و همواره سربلند باشید و برای ایران افتخار بیافرینید و بتوانیم با همدلی و همزبانی ایرانی آبادتر بیافرینیم.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا