ساخت تراشه‌های ان ویدیا برای محصولات هوش مصنوعی

موبنا – به گزارش وال استریت، با استفاده از این پردازنده ها حل مشکلات و چالش های علمی توسط رایانه ها نیز ساده تر خواهد شد و سرعت پردازش نیز افزایش می یابد. تراشه جدید ان ویدیا که به این منظور ساخته خواهد شد، Tesla P100 نام دارد و در مراکز پایگاه داده به کار …

موبنا – به گزارش وال استریت، با استفاده از این پردازنده ها حل مشکلات و چالش های علمی توسط رایانه ها نیز ساده تر خواهد شد و سرعت پردازش نیز افزایش می یابد.

تراشه جدید ان ویدیا که به این منظور ساخته خواهد شد، Tesla P100 نام دارد و در مراکز پایگاه داده به کار گرفته می شود. Tesla P100 در هر قطعه سیلیکونی خود ۱۵ میلیارد ترانزیستور را جای داده که دو برابر بیشتر از قدرتمندترین پردازنده های گرافیکی ساخت ان ویدیاست.

این شرکت می گوید حتی تراشه های سرور جدید شرکت اینتل هم از چنین قدرت و توانمندی برخوردار نیستند. جن شون هانگ مدیر اجرایی ان ویدیا Tesla P100 را بزرگترین تراشه ساخت این شرکت دانست و پیش بینی کرد شرکت های ارائه دهنده خدمات کلود هم از خرید آن استقبال خواهند کرد.

ان ویدیا همچنین به دنبال ساخت رایانه ای ۱۲۹ هزار دلاری است که در آن از هشت تراشه Tesla P100 و نرم افزارهای هوش مصنوعی استفاده شده است. این رایانه که DGX-1 نام دارد به اندازه ۲۵۰ رایانه سرور مجهز به تراشه های جدید اینتل قدرت دارد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا