تاکسی زنان در پاکستان (عکس)

موبنا – به گزارش رویترز، پروین بی بی پس از فوت همسرش مجبور شد برای تامین مخارج زندگی کار کند و اکنون یکسال پس از شروع کارش”ریکشای” صورتی رنگ او در پنجابی شهره است و زنان با امنیت کامل می توانند سوار آن شوند. ایالت پنجابی یکی از شهرهای لاهور است که میزان تجاوز و …

موبنا – به گزارش رویترز، پروین بی بی پس از فوت همسرش مجبور شد برای تامین مخارج زندگی کار کند و اکنون یکسال پس از شروع کارش”ریکشای” صورتی رنگ او در پنجابی شهره است و زنان با امنیت کامل می توانند سوار آن شوند. ایالت پنجابی یکی از شهرهای لاهور است که میزان تجاوز و سوءاستفاده از زنان در آن بالا است.

پروین به خبرنگار رویترز گفته بعد از آنکه او توانسته با رانندگی مخارج زندگی خود را تامین کند زنان دیگری نیز ابراز تمایل کرده اند که برای گذران زندگی و استقلال مالی آنها هم رانندگی کنند. او می گوید این زنان همگی منتظر رسیدن ریگشاهای جدید هستند.

او گفته از چندی قبل قرار شده با کمک سازمان خیریه ای در اسکاتلند که “آنی لنوکس”ستاره پاپ مخارج آن را متقبل شده است ۲۵ ریکشای صورتی به خیابان های لاهور اضافه شود اما مانع تراشی دولت پاکستان باعث شده سازندگان تنها ۶ ریکشا در اختیار او قرار دهند که از همین تعداد ۳ تای آنها مستعمل و فرسوده است. قیمت یک ریکشا در پاکستان حدودا ۳ هزار دلار است.

ریکشاهای صورتی به دلیل امنیتی که برای زنان ایجاد کرده مورد حمایت آنهاست و این امکان وجود دارد که با افزایش تعداد این تاکسی ها وسیله نقلیه اختصاصی زنان این ایالت شود. با این حال بی بی برای حفظ امنیت خود فقط در روز رانندگی می کند و پیش از تاریک شدن هوا به خانه می رود.

 منبع: فرادید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا