مترو تهران رکورد خود را در ساخت بزرگترین ایستگاه شکست

موبنا – ایستگاه مترو شهرآفتاب که باهدف تردد به مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب و در انتهای مسیر فاز نخست خط مترو تهران- پرند احداث شده، هم اکنون در مراحل نازک کاری و نصب تجهیزات و پله های برقی قرار دارد. مساحت این ایستگاه ۲۵ هزار مترمربع و تقریباً ۳ برابر ایستگاه های معمولی …

موبنا – ایستگاه مترو شهرآفتاب که باهدف تردد به مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب و در انتهای مسیر فاز نخست خط مترو تهران- پرند احداث شده، هم اکنون در مراحل نازک کاری و نصب تجهیزات و پله های برقی قرار دارد.

مساحت این ایستگاه ۲۵ هزار مترمربع و تقریباً ۳ برابر ایستگاه های معمولی است.

شرکت مترو تهران پیش از این با احداث ایستگاه مترو تجریش به ابعاد ۱۵ هزار مترمربع، رکوردار ساخت بزرگترین ایستگاه مترو در خاورمیانه بود.

این ایستگاه به منظور امکان مسافرگیری از دو طرف و به صورت جزیره ای ساخته شده است.

در ساخت بزرگترین ایستگاه مترو خاورمیانه، ۲ هزار و ۸۰۰ تن آرماتوربندی، ۳۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع قالب بندی، ۲۳ هزار مترمکعب بتن ریزی و ۷۰ هزار مترمکعب خاکبرداری به کار رفته است.

معماری ایستگاه مترو شهرآفتاب، ایرانی- اسلامی و ملهم از بنای تاریخی چهلستون اصفهان و هماهنگ با معماری مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب است.

این ابرسازه زیرزمینی و باشکوه اواخر ماه جاری برای بهره برداری آماده خواهد شد.

برپایه این گزارش، مسیر تونلی فاز نخست پروژه خط مترو تهران –پرند به طول ۵ و نیم کیلومتر به دو روش ترانشه باز و ترانشه بسته (روش اتریشی) حفاری و ساخته شده است.

در این مسیر تونلی هم ۵۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۳۷ هزار مترمربع قالب بندی، ۹ هزار و ۷۰۰ تن آرماتوربندی و ۱۰۸ هزار مترمکعب بتن ریزی به کار رفته است.

مسافران ناوگان مترو تهران می توانند در ایستگاه های تقاطعی خطوط مختلف با تغییر مسیر حرکت به خط یک و در نهایت ایستگاه مترو شهرآفتاب به نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب دسترسی داشته باشند.

طبق مصوبه، صددرصد تامین اعتبارات خط مترو تهران – پرند به طول ۵۲ کیلومتر با دولت است اما شهرداری تهران به منظور تسهیل تردد مراجعین به نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب که قرار است نیمه اول اردیبهشت ماه جاری افتتاح شود، بخش مهم بودجه فاز نخست را عهده دار شده است.

 منبع:خبرگزاری دانشجو 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا