مکانی امن برای شیشه کشیدن خانم‌های خوشتیپ

موبنا – اعتیاد واژه‌ای آشنا که روزانه بارها و بارها این کلمه به گوشمان خطور می‌کند،کلمه‌ای که ای کاش در حد همان کلمه می ماند و ذهن إنسان را به تبعات بعدی آن درگیر نمی کرد. اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى …

موبنا – اعتیاد واژه‌ای آشنا که روزانه بارها و بارها این کلمه به گوشمان خطور می‌کند،کلمه‌ای که ای کاش در حد همان کلمه می ماند و ذهن إنسان را به تبعات بعدی آن درگیر نمی کرد.

اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه محسوب می شود که رکود اجتماعى را نیز با خود همراه دارد.

افزایش مصرف مواد مخدر البته از هر نوعی و باتوجه به وجود تنوع در این مواد به اندازه ای چشمگیر و قابل ملاحظه است که به هیچ عنوان نمی‌شود و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

استفاده گسترده از مواد مخدر و توانایی کاذبی که در کاهش درد با خود به همراه دارد و نیز وجود بازار سود آور ، باعث شد تا جوانان بسیاری وارد حوزه خرید و فروش و مصرف این مواد شوند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیده موادمخدر مهمترین عامل به تباهى کشیدن جوامع است.

آرایشگاه‌ها امن ترین مکان برای ساقی‌های مواد مخدر

مصرف مواد مخدر از گذشته تا به امروز که حتی افزایش آن نیز چندین برابر شده است عملی ناپسند در اذهان عمومی شمرده می شود و فردی که اعتیاد دارد شاید از جامعه و خانواده طرد نشود اما وجه خوبی نیز ندارد.

حال اگر در یک چنین شرایطی بانوان درگیر مصرف مواد دخانی شوند بسیار ناپسندتر به چشم می آید و نظر افراد راجع به فرد معتاد به طور کلی تغییر می کند چرا که به قول معروف اعتیاد هرچند اگر کار نادرستی باشد اما تنها مختص مردان است و زنان حقی برای مصرف مواد از هر نوع آن را ندارند.

متاسفانه مصرف مواد مخدر در میان بانوان بسیار افزایش یافته است به گونه ای که سیگار کشیدن ،قلیان و مصرف قرص های روان گردان به نوعی به پز اجتماعی در میان برخی از آن ها تبدیل شده است.

از این رو ساقیان مواد مخدر نیز به مکان هایی که می دانند بانوان در آن تردد دارند ، رفت و آمد کرده و آرایشگاه ها و ورزشگاه ها را به یک پاتوق برای خود بدل کرده اند و برخی زنان با تبلیغات واهی فروشندگان مواد و آرایشگر‌ها مبنی بر اینکه استفاده از مواد مخدر به تناسب اندام،‌ لاغری، شادابی و شفافیت پوست کمک می‌کند به سمت مصرف مواد مخدر و شیشه گرایش پیدا می‌کنند.

اکنون خبرنگار ما با گشتی در آرایشگاه‌های زنانه صحت و سقم ماجرا را جست و جو کرد.

مکان هایی امن و بی‌خطر برای سودجویانی پرخطر

ساعت ۱۴ -تهران-حوالی تهران پارس یکی از خیابان های شرق پایتخت،زنگ واحدی را در یکی از ساختمان های محله به صدا درآوردیم که تابلوی آرایشگاه زنانه را بر سر درب منزل نصب کرده بود ، وقتی وارد آرایشگاه و این مکان به ظاهر بی خطر شدیم،تعداد زیادی از خانم ها حضور داشتند که هریک مشغول انجام کار یکی از مشتری ها بودند در این بین بانویی در گوشه ای از آرایشگاه نشسته و به نوعی جایگاه ویژه ای برای خود داشت،زمان خیلی زیادی لازم نبود تا بتوان سر از کار وی درآورد ، با اندکی توجه متوجه شدم برخی از خانم هایی که کارشان به اتمام می رسید قبل از خروج از آرایشگاه نزد او رفته و پس از گپ و گفتی معمولی خداحافظی و آرایشگاه را ترک می کردند.

در همین مدت زمان اندک بانوان زیادی به سوژه ی مد نظر ما مراجعه کردند، اندکی به وی نزدیک تر شدم و متاسفانه متوجه وخامت اوضاع شدم چرا که در عین ناباوری دیدم مواد مخدر در هر نوعی خیلی راحت بین این افراد رد و بدل می شود و خانمی که جایگاهی ویژه در آرایشگاه داشت ساقی مواد مخدر بود.

مواد مخدری که پلیس برای بِه دام انداختن ساقیان آن در کوچه پس کوچه های شهر و در تاریکی شهر به دنبال آن ها است خیلی راحت و با بالاترین آرامش فکری و در راحت ترین حالت ممکن در آرایشگاه های زنانه که به ظاهر مکانی بی خطر است رد و بدل می شود.

اما اینکه چرا آرایشگاه ها و یا حتی باشگاه های ورزشی به چنین مکان هایی تبدیل شده اند جای بسی تعجب و سوالی بی جواب در ذهن مردم است،آیا عدم حضور گاه و بی گاه مأموران پلیس دلیل خوبی برای ایجاد چنین مکان امنی برای این سودجویان فرصت طلب نیست؟

جعفر بای جامعه شناس در خصوص زنانه شدن اعتیاد، می گوید:متاسفانه جنس زن آسیب پذیری‌های خاص خود را دارد و یکی از ویژگی‌های زنان، تحت تاثیر قرار گرفتن است به طوری که نقش احساسات در زنان بیش از تعقل است بر همین اساس زنان خیلی سریعتر از مردان تحت تاثیر القائات و تبلیغات رسانه‌ها قرار می‌گیرند.

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم این‌ است که قاچاقچی‌ها برای افزایش بازار مصرف خود در اماکن تجمع زنان، تبلیغات می‌کنند زیرا زنان به زیبایی ظاهری خود بسیار حساس هستند بر همین اساس باشگاه های ورزشی و آرایشگاه‌های زنانه پاتوق فروشندگان مواد مخدر است.

وی گفت: زنان به خاطر زنانگی و خصلت مادر بودن تحت تاثیر این تبلیغات قرار می‌گیرند و در نتیجه این اتفاقات افزایش میل به مصرف مواد مخدر در زنان جامعه بیشتر می‌شود، به طوری که امروزه روند معتاد شدن زنان افزایش یافته است.

اعتیاد باتلاقی که روز به روز عمیق تر می‌شود

مصرف مواد مخدر شاید برای بار اول برای بانوان نیز همچون مردان خیلی جذاب باشد اما به قطع یقین بعد از گذشت چند سال تبعات ناگوار آن برای خانم ها بسیار بیشتر و نگران کننده تر است سمیه ۲۸ ساله کارشناس ارشد مدیریت که خود دو سال است درگیر و مصرف کننده مواد مخدر است این مطالب را بیان می کند.

حمیرا دوست سمیه که از دو سال گذشته مصرف مواد را با تعارف یکی از دوستان در یکی از همان مکان های امن با یکدیگر آغاز کرده اند می گوید شاید در حال حاظر که ما شادابی و طراوت دوران جوانی خود را از دست نداده ایم ،خیلی از مردم متوجه اعتیاد ما نشوند اما در چند سال آینده مصرف این مواد قطعا بر ظاهر ما تاثیر گذاشته و همه متوجه می شوند،کابوسی که ای کاش هیچ وقت محقق نشود.

سمیه در ادامه سخنان دوست خود گفت ما برای ترک اعتیاد خود تلاش های زیادی را متحمل شده ایم اما در آخر به یک نسخه کلی میرسیم که آن هم بستری شدن در کمپ است چرا که مراجعه زنان معتاد برای درمان به کمپ های اعتیاد همانا و انگ اعتیاد خوردن تا آخر عمر همانا و این مسأله برای یک زن به عنوان سقوط است اما اگر یک مرد در همین شرایط باشد شرایط به کلی تغییر می کند و اعتیاد او به عنوان یک بیماری مطرح می شود به همین دلیل عطای ترک مصرف مواد را به لقای آن بخشیده و هرروز بیش از گذشته در گرداب آن فرو می رویم.

هرچند باشگاه های ورزشی، خوابگاه ها و آرایشگاه های زنانه پاتوق این روزهای ساقیان سودجویی شده است که به هرقیمتی زنان را با عناوین جذاب و مورد دلخواه بانوان همچون لاغری، داشتن پوست خوب و ایجاد تمرکز وارد گرداب اعتیاد می کنند، اما ای کاش رسانه ها و مسئولین با افزایش اطلاعات فردی افراد موجب شوند که کسب و کار این سودجویان به ظاهر دلسوز مختل شود.

 منبع: باشگاه خبرنگاران 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا