ارسالی ۷میلیارد پیامک در نوروز ۹۵

موبنا – مشترکان موبایل در نوروز امسال ۷ میلیارد پیامک مبادله کردند که این آمار در مقایسه با نوروز ۹۴ کاهش حدود ۱۲ میلیارد پیامک را نشان می‌دهد. درحالیکه میزان استفاده از اینترنت موبایل ۳.۵ برابر شد. مشترکان تلفن همراه در نوروز سال ۹۳ حدود ۳۱ میلیارد پیامک تبریک ارسال کرده بودند که سهم هر …

موبنا – مشترکان موبایل در نوروز امسال ۷ میلیارد پیامک مبادله کردند که این آمار در مقایسه با نوروز ۹۴ کاهش حدود ۱۲ میلیارد پیامک را نشان می‌دهد. درحالیکه میزان استفاده از اینترنت موبایل ۳.۵ برابر شد.
مشترکان تلفن همراه در نوروز سال ۹۳ حدود ۳۱ میلیارد پیامک تبریک ارسال کرده بودند که سهم هر اپراتور تقریبا ۱۵ میلیارد پیامک بود. اما درنوروز سال ۹۴ با کاهش ۳۰ درصدی استفاده از پیامک، مشترکان اپراتور همراه اول ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون پیامک و مشترکان ایرانسل ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون پیامک مبادله کرده بودند.
در این زمینه علی اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات گفت: مجموع پیامک‌های دریافتی و ارسالی از شبکه ۳ اپراتور تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) در بازه زمانی ۲۹ اسفند ۹۴ تا ۶ فروردین ۹۵، حدود ۷ میلیارد و ۶۸۳ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۲۲۹ پیامک بود که به دلیل توسعه و رشد شبکه اپراتورها در نسلهای ۳ و ۴ و همچنین استقبال مشترکان به استفاده از برنامه‌های کاربردی اینترنتی (OTT) ، آمار پیامک‌ها نسبت به سال گذشته با کاهش رو به رو بوده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی همچنین در تشریح کیفیت خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در تعطیلات نوروزی با تاکید بر افزایش کیفیت، گفت: حجم اینترنت مصرفی مشترکین اپراتورهای تلفن همراه در هفته نخست تعطیلات نوروزی، از ۲۹ اسفند سال ۹۴ تا ۶ فروردین سال ۹۵، با افزایش سه و نیم برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷ هزار و ۹۲۵ ترابایت رسید.
وی با بیان اینکه این افزایش به دلیل توسعه شبکه اپراتورها در نسلهای ۲ ، ۳ و ۴ و همچنین ارائه بسته‌های تشویقی از سوی اپراتورها و تمایل مشترکان به استفاده از خدمات نوین است، با اشاره به تشکیل کمیته ستاد نوروزی حوزه ICT با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورهای تلفن همراه، شرکت پست و پست بانک با محوریت رگولاتوری نیز افزود: با توجه به اهمیت اقتصاد گردشگری و لزوم ارائه سرویس مطلوب به مشترکان در تعطیلات نوروز تمهیدات مختلفی در کمیته پیش‌بینی شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا