مردم جهان سالی ۸۵ میلیارد دلار بازی ویدیویی می‌خرند

موبنا، میثم لطفی – به گزارش فون آرِنا توسعه‌دهندگان بازی از این بازار استفاده می‌کنند تا بتوانند با عرضه نسل جدید بازی‌ها بیشترین سود را از بازار جهانی بازی‌های موبایلی ببرند و همین مسئله باعث شده است بازار بازی‌های موبایلی پرسودتر از بازی های مخصوص رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها باشد. مرکز تحقیقاتی App Annie بر …

موبنا، میثم لطفی – به گزارش فون آرِنا توسعه‌دهندگان بازی از این بازار استفاده می‌کنند تا بتوانند با عرضه نسل جدید بازی‌ها بیشترین سود را از بازار جهانی بازی‌های موبایلی ببرند و همین مسئله باعث شده است بازار بازی‌های موبایلی پرسودتر از بازی های مخصوص رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها باشد.

مرکز تحقیقاتی App Annie بر اساس بررسی مشترک خود با IDC اعلام کرد ارزش بازار جهانی بازی‌های موبایلی به بیش از ۳۴.۸ میلیارد دلار رسیده است و در مقابل ارزش بازار بازی مخصوص رایانه‌های شخصی و مک با ۲۹ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

Games (1)

بازی‌های مخصوص کنسول‌ها نیز بازاری به ارزش ۱۸.۵ میلیارد دلار را در اختیار دارند و به این ترتیب رتبه سوم پرفروش‌ترین‌ها در بازار جهانی را از آن خود کرده‌اند.

همچنین در این گزارش گفته شد کنسول‌های بازی همراه نیز توانسته‌اند بازاری معادل ۳ میلیارد دلار را به خود اختصاص دهند و این اعداد و ارقام نشان می‌دهد کاربران جهانی در مجموع سالانه ۸۵.۴ میلیارد دلار بازی می‌خرند.

این بررسی نشان داد بازی‌ها ۳۸ درصد اپلیکیشن‌های بارگذاری شده از فروشگاه Google Play و App Store اپل را شامل می‌شوند. کاربران اندرویدی بیشتر از آیفونی‌ها سراغ بازی می‌روند و با این وجود بازی‌های پولی در فروشگاه اینترنتی اپل بیشتر دانلود می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا