ال جی منوی اپلیکیشن ها را به جی ۵، استایلوس ۲ و K8 باز گرداند [آموزش نصب]

موبنا- حال ال‌جی لانچری را برای به دست آوردن دوباره‌ی دل کاربرانش منتشر کرده که در آن شاهد حضور App Drawer هستیم. ال‌جی در G5 تصمیم گرفت که منوی اپلیکیشن‌ها (App Drawer) را حذف کند که باعث ایجاد بحث‌های زیادی در بین کاربران شد. بسیاری از افراد از بودن تمام اپلیکیشن‌ها و پوشه در صفحه خانگی …

موبنا- حال ال‌جی لانچری را برای به دست آوردن دوباره‌ی دل کاربرانش منتشر کرده که در آن شاهد حضور App Drawer هستیم.

ال‌جی در G5 تصمیم گرفت که منوی اپلیکیشن‌ها (App Drawer) را حذف کند که باعث ایجاد بحث‌های زیادی در بین کاربران شد. بسیاری از افراد از بودن تمام اپلیکیشن‌ها و پوشه در صفحه خانگی چندان راضی نبودند. البته رنگ‌بندی آن نیز چندان برای افراد جالب نبود و به همین دلیل اغلب به سراغ لانچر‌های سوم‌شخص می‌رفتند.

اگر از جمله افرادی هستید که رابط کاربری جدید ال‌جی را دوست دارید اما چندان دل خوشی از حذف منو اپلیکیشن‌ها ندارید، باید بگوییم که ال‌جی برای این موضوع راهکاری اندیشیده است. در حقیقت آن‌ها لانچر ال‌جی جی ۴ را ایجاد کرده‌اند که LG Home UX 4.0 نامیده می‌شود و از طریق پورتال LG SmartWorld قابل دانلود است. این لانچر با ال‌جی جی ۵ سازگار است و در مقابل از ال‌جی K8 و سایر محصولات این شرکت که از رابط کاربری LG UX 5.0 استفاده می‌کنند، پشتیبانی می‌کند.

LG Home (UX 4.0)

با نصب کردن این لانچر، منوی اپلیکیشن‌های اخیر باز می‌گردد که البته تب‌های مربوط به اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها نیز در آن وجود دارد. کاربران از طریق آن می‌تواند بین اپلیکیشن‌ها جستجو کنند و منویی در خصوص شیوه‌ی نمایش (طبقه‌بندی) به همراه گزینه‌ی حذف کردن وجود دارد. البته جنبه‌های گرافیکی و تصویری نظیرآیکن‌ها، تصاویر زمینه و رنگ منو‌ها همچنان مانند نسخه‌ی اصلی رابط کاربری ال‌جی جی ۵ است.

LG Home (UX 4.0)

البته فرآیند نصب این لانچر کار چندان آسانی نیست و احتمالا ال‌جی دلیلی پشت این موضوع داشته است. برای دریافت لانچر جدید باید به سراغ اپلیکیشن LG SmartWorld بروید. در حال حاضر ال‌جی، لانچر جدید را به صورت پاپ‌آپ نمایش می‌دهد که از طریق آن به راحتی می‌توانید UX 4.0 را دانلود کنید. اما اگر این هشدار نمایش داده نشد، می‌توانید از طریق دکمه منوی موجود در بخش بالا و سمت چپ صفحه وارد عمل شوید. حال باید LG Specials و سپس LG Apps را انتخاب کنید. لینک دانلود در این بخش وجود دارد.

LG Home UX 4.0

اگر در آمریکا زندگی می‌کنید، احتمالا تلفن هوشمند ال‌جی‌تان اپلیکیشن SmartWorld را به صورت پیش‌فرض ندارد. برای مثال ال‌جی جی ۵ هایی که توسط T-Mobile عرضه شدند این اپلیکیشن به صورت پیش‌فرض روی آن‌ها نصب نشده است. پس در این صورت باید اپلیکیشن SmartWorld را نیز از طریق ال‌جی (با استفاده از این لینک) دانلود کنید. البته می‌توانید فایل APK لانچر UX ۴.۰ را نیز از طریق این لینک دانلود کنید. هر دو روش مورد بررسی قرار گرفته و متوجه شدیم که اپلیکیشن SmartWorld بسیار آرام کار می‌کند (دانلود فایل APK توصیه می‌شود).

LG Home UX 4.0

برای نصب این فایل APK باید ابتدا مطمئن شوید که دستگاه شما مجوز لازم برای نصب اپلیکیشن‌های سوم شخص را دارد می‌توانید این گزینه را از طریق بخش امنیت (Security) در منو تنظیمات با تیک‌دار کردن گزینه Unknown source فعال کنید. حال به سادگی می‌توانید اپلیکیشن دانلود شده را نصب کنید.

LG Home UX 4.0

اگر اپلیکیشن را به صورت مستقیم نصب می‌کنید، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که سه گزینه‌ی Home، EasyHome و Home UX 4.0 دارد. در این بخش گزینه‌ی (Home (UX 4.0 را انتخاب کنید و تیک Use as Default app تا این صفحه در دفعات بعدی نمایش داده نشود (امکان تعویض لانچر وجود دارد).

منبع:زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا