تکذیب دسترسی ایران به منابع مالی آمریکا

موبنا- به گزارش آسوشیتدپرس، «توماس شانون» معاون وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه درباره تصمیم دولت برای بازکردن دسترسی ایران به منابع مالی آمریکا صحبت کرد. وی در جلسه استماع کنگره به این نکته اشاره کرده بود که دولت آمریکا همچنان به تحریم های خود علیه ایران ادامه خواهد داد ولی تلاش می کند موضع …

موبنا- به گزارش آسوشیتدپرس، «توماس شانون» معاون وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه درباره تصمیم دولت برای بازکردن دسترسی ایران به منابع مالی آمریکا صحبت کرد. وی در جلسه استماع کنگره به این نکته اشاره کرده بود که دولت آمریکا همچنان به تحریم های خود علیه ایران ادامه خواهد داد ولی تلاش می کند موضع خود را در مقابل بانکهای خارجی معامله کننده با ایران را شفاف کند.

وی گفت این مطلب صحت ندارد که دولت اوباما می خواهد دسترسی ایران به بانکهای آمریکایی را باز کند. جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز در نشست خبری روز سه شنبه خود مسئله دسترسی سیستم های مالی آمریکا در مقابل ایران را رد کرد.

وی گفت: دولت آمریکا قصد ندارد سیستم های مالی خود را در اختیار دولت ایران قرار دهد. وی از مبادلات دوربرگردان یاد کرد که خبرنگاران درباره آن سوال کرده بودند.

این معاملات تا نوامبر سال ۲۰۰۸ برای ایران امکان پذیر بود، اما در آن سال دولت آمریکا قوانین انجام چنین معاملاتی را برای ایران ممنوع کرد.

ارنست گزارش های منتشر شده درباره آزاد کردن سیستم های بانکی آمریکا در دسترس ایران را رد کرد و گفت: تنها درصدد عمل به تعهدات خود در قبال برجام هستیم. وی افزود: ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده است و ما نیز باید به آنچه قول داده بودیم عمل کنیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا