کوک بهاری سازهای چهره ها

موبنا- کنسرت‌های بهاری در تهران و شهرستان‌ها رنگ و بوی متنوعی دارد. دست کم چهار گروه موسیقی ملی ایرانی (که معمولا با عنوان موسیقی سنتی شناخته می‌شود)، دو گروه موسیقی محلی، یک گروه موسیقی تلفیقی، دو گروه موسیقی کلاسیک، دو گروه موسیقی بانوان و پنج خواننده پاپ در روزهای پیش رو روی صحنه می‌روند تا …

موبنا- کنسرت‌های بهاری در تهران و شهرستان‌ها رنگ و بوی متنوعی دارد. دست کم چهار گروه موسیقی ملی ایرانی (که معمولا با عنوان موسیقی سنتی شناخته می‌شود)، دو گروه موسیقی محلی، یک گروه موسیقی تلفیقی، دو گروه موسیقی کلاسیک، دو گروه موسیقی بانوان و پنج خواننده پاپ در روزهای پیش رو روی صحنه می‌روند تا نغمه‌های بهاری در کنسرت‌های آغاز سال به گوش مخاطبانشان برسد.

از ۱۶ کنسرت پیش رو ۱۱ کنسرت در تهران و تنها پنج کنسرت در شهرستان‌ها برگزار می‌شود که از این پنج کنسرت سه تا در شهر رشت روی صحنه می‌رود.نکته قابل توجه دیگر البته حضور ارکستر سمفونیک الیانس از کشور فرانسه در تهران است که قرار است با تک‌نوازی پیانوی گیوم ونسال روی صحنه برود.

کوک بهاری سازها

سنتی‌ها

همایون شجریان، خواننده موسیقی اصیل ایرانی، پنجشنبه نوزدهم و جمعه بیستم فروردین‌ماه در رشت به روی صحنه می‌رود. کنسرت همایون شجریان ۱۹ و ۲۰ فروردین ماه، ساعت ۲۱ در سالن یادگار امام‌شهر رشت برگزار می‌شود.گروه موسیقی سنتی «داتام» هم در ساعت ۲۱ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۵ و ۲۶ فروردین ماه در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد داشت.همچنین گروه موسیقی «آفاق شرق»سه‌شنبه ۳۱ فروردین‌ماه ساعت ۲۱ در سالن فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌کند و علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی برای حضور در این اجرا باید بلیت ۳۵ هزار تومانی بخرند.شنبه۱۱ اردیبهشت‌ماه نوبت گروه موسیقی «آوای پارسیان» است که اجرایی را به سرپرستی سامان علیپور در تالار وحدت روی صحنه ببرد. این کنسرت ساعت ۲۱:۳۰ برگزار خواهد شد و بهای بلیت اجرا نیز ۳۰ تا ۷۰ هزار تومان است.

محلی‌ها

گروه موسیقی گیلکی «گیل اوخان» به سرپرستی و خوانندگی کیانوش علیپور، ساعت ۲۱ چهارشنبه، یکم اردیبهشت‌ماه، در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.گروه «روناک» نیز به سرپرستی کیوان علی محمدی در هفته نخست اردیبهشت اجرا خواهد داشت. در اجرای گروه «روناک»، گوشه‌هایی از موسیقی اقوام گوناگون ایرانی اجرا می‌شود که در این کنسرت، خوانندگانی چون محمود جهان و عاشیق ایاز شجاعی نیز حضور دارند.کنسرت گروه «روناک» ساعت ۲۱:۳۰ سه‌شنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه، در تالار وحدت برگزار می‌شود.

تلفیقی‌ها

تالار وحدت چهارشنبه و پنجشنبه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ماه میزبان گروه موسیقی «لیان» خواهد بود. محسن شریفیان و گروهش در این دو شب ساعت ۲۱:۱۵ گرمای موسیقی جنوب را به تهران می‌آورند. قیمت بلیت‌های این اجرا ۳۵ تا ۹۰ هزار تومان اعلام شده است.

موسیقی کلاسیک و موسیقی بانوان

فرهنگسرای نیاوران در ساعت ۲۱ دوشنبه، ششم اردیبهشت‌ماه، میزبان اجرای تک نفره یا همان رسیتال پیانوی فریدون ناصحی خواهد بود.همچنین روز چهارشنبه  اول اردیبهشت تالار وحدت میزبان ارکستر سمفونیک الیانس از کشور فرانسه است که قرار است به رهبری پژمان معمارزاده اجرایی را روی صحنه ببرد. گیوم ونسال نیز تک‌نواز پیانوی این اجرا است که ساعت ۲۱ برگزار می‌شود و قیمت بلیت‌هایش ۴۵ تا ۱۵۰ هزار تومان است.سیمین غانم، خواننده قدیمی موسیقی ایران، در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود تا برای بانوان علاقه‌مند موسیقی پاپ اجرا کند. این کنسرت ساعت ۱۵ برگزار می‌شود. گروه موسیقی «نریمان» نیز به سرپرستی گلناز جمشیدی ۲۲ اردیبهشت، ساعت ۲۰ به روی صحنه تالار وحدت می‌رود تا موسیقی سنتی ایرانی و آواز ارمنی را به گوش بانوان علاقه‌مند برساند.در اجرای این گروه آهنگ‌هایی از استاد منصور نریمان، سایات نوا، شرام، گلناز جمشیدی و علی پژوهشگر اجرا خواهد شد. اعضای گروه «نریمان» نیز عبارت است از: آوا پازوکی (آواز ایرانی)، تنی یعقوبیان (آواز ارمنی)، مرجان راوندی (عود)، سارا هستی (کمانچه)، مریم ملا (تنبک)، الهام کاظمی (سه تار) و گلناز جمشیدی (سنتور).

پاپی‌ها

حمید حامی، خواننده قدیمی موسیقی پاپ ایران روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه  ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه در رشت کنسرت می‌دهد. کنسرت حامی ساعت ۲۱ در تالار آمفی تئاتر زنده یاد نامجوی شهر رشت برگزار می‌شود. بنیامین بهادری که در حال پشت سر گذاشتن نخستین تجربه بازی سینمایی خود در فیلم «سلام بمبئی» است، چهارشنبه، یکم اردیبهشت‌ماه، به قزوین می‌رود تا در سالن نمایشگاه بین‌المللی این شهر کنسرت برگزار کند. این کنسرت ساعت ۲۰:۳۰ به روی صحنه می‌رود. دیگر کنسرت پاپ بهاری را فرزاد فرزین در رشت برگزار می‌کند. کنسرت فرزاد فرزین روزهای یکشنبه و دوشنبه پنجم و ششم اردیبهشت ماه در تالار گلستان رشت اجرا می‌شود.همچنین محمد علیزاده نیزروزهای چهارشنبه و پنجشنبه اول و دوم اردیبهشت‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه خواهد رفت که جزئیات بیشتری درباره این اجرا اعلام نشده است.

منبع:روزنامه دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا