تريبون مجلس در اختيار رد صلاحيت‌ شدگان

موبنا- در جلسه ديروز مجلس همچنان موضوع انتخابات هفتم اسفند داغ بود. ديروز ردصلاحيت‌شدگان موضوع را پي گرفته بودند. محسن صرامي فروشاني، نماينده كنوني مردم خميني شهر كه به دليل عدم التزام رد صلاحيت شده است، گفت: مگر مي‌شود نماينده مجلس رد صلاحيت شود و هر بار كه تماس گرفتند، تهديد به انتشار مطالب مشروح …

موبنا- در جلسه ديروز مجلس همچنان موضوع انتخابات هفتم اسفند داغ بود. ديروز ردصلاحيت‌شدگان موضوع را پي گرفته بودند.

محسن صرامي فروشاني، نماينده كنوني مردم خميني شهر كه به دليل عدم التزام رد صلاحيت شده است، گفت: مگر مي‌شود نماينده مجلس رد صلاحيت شود و هر بار كه تماس گرفتند، تهديد به انتشار مطالب مشروح و توصيه به استعفا شود؟ صرامي ادامه داد: كجاي قانون چنين حقي را براي آنها قائل است؟ شوراي نگهبان فقط ۳۰ ثانيه در يكي از بندها براي بنده وقت گذاشت و پس از نوشتن توضيحات توسط اينجانب، در نهايت بنده را به دليل عدم التزام عملي به اسلام رد صلاحيت كردند.

وي افزود: آيا نبايد طبق قانون مدارك و مستندات به بنده تحويل داده شود و حق اعتراض و دفاع داشته باشم؟ حتي يك ثانيه وقت ندادند؛ جواب آبروي گروهي، خانوادگي و شخصي ما را چه كسي بايد بدهد؟ حال انتظار داريد كه همچنان چشم بسته بپذيريم كه مجرم هستيم؟ عضو كميسيون اقتصادي مجلس ادامه داد: عاليجنابان و عالي مقامان، پياده كردن يكي يكي از قطار انقلاب به اين صورت، اگر مصداق حق الناس است، آيا اشكالي ندارد؛ عاليجنابان و عالي مقامان توصيه مي‌كنم بيشتر به نقاط قوت افراد نگاه كنيد نه به نقاط ضعف آنها و از له و نابود شدن كساني كه يك عمر با اعتقاد راي دادند، جبهه رفتند، در راهپيمايي شركت كردند و از حريم ولايت و ارزش‌ها دفاع نمودند به اين شكل خودداري كنيد.

نماينده مردم خميني شهر افزود: چرا از انتقال دكتر صرامي كه جانباز، فرمانده و تحصيلكرده است و در زمان مقرر انتقال به خميني شهر نمود، جلوگيري كرديد؟ خوشحال هستم كه طوري عمل نمودم كه از نام صرامي‌ها ترسيديد و در يك جلسه گفته بودند بايد جلوي حضور ايشان را گرفت كه ۸۰ هزار راي دارد. اين نماينده مردم در مجلس نهم از عملكرد امام جمعه خميني شهر نیز گلايه داشت. او گفت: از طرف ديگر چرا كتاب‌هاي نگاشته شده توسط امام جمعه خميني شهر بايد به مناسبت‌هاي مختلف توسط نهادها خريداري و به مسابقه گذاشته شود؛ مانند اعتكاف سال گذشته، آيا بهتر نيست براي بها دادن به قلم طلاب جوان از ديگر كتب هم استفاده شود.

نماينده مردم خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه مگر امام جمعه نبايد نهاد وحدت آفرين باشد، تصريح كرد: چرا جايگاه نمازجمعه در سال گذشته در اختيار گروه اصولگرايان جهت اجراي جلسه سياسي قرار گرفت كه البته بنده مكتوب اعتراض را ا اعلام نمودم و حق خميني شهر است كه با قدمت و تعداد بالاي حوزه‌هاي علميه امام جمعه آن خميني شهري و بومي باشد.

شهادتين از تريبون مجلس

نماينده بيجار نيز به دليل عدم التزام رد صلاحيت شده است. او در همين راستا در آخرين نطق خود در دوران نمايندگي مجلس نهم شهادتين را خواند و سپس گفت: در انتخابات به استناد بند يك ماده ۲۸ يعني عدم التزام به اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي رد صلاحيت شدم، حال اينكه در سن ده سالگي در سال ۶۳ پدرم شهيد شد و عمو و دايي و برخي ديگر از بستگانم نيز شهيد شده‌اند. وي افزود: ‌از زماني كه وارد فعاليت‌هاي اجتماعي و سياسي شدم همواره در هر تريبون و جايگاهي از نظام و رهبري دفاع كردم و از تريبون نمايندگي نيز همواره مدافع نظام و ولايت بودم. با اين وجود همه شما مي‌دانيد كه رد صلاحيت شدم كه اين حكم سنگيني بود.

بياتيان گفت: بدون آنكه اجازه دفاع داشته باشم مرا رد صلاحيت كردند با اين حال باز دم بر نياوردم و در صحنه حضور پيدا كرده و حتي از كانديدايي حمايت كردم تا شاهد حضور حداكثري باشيم كه خدا را شكر محقق شد اما‌اي كاش اجازه دفاع به ما نمايندگان رد صلاحيت شده را مي‌دادند و‌اي كاش پرونده‌هاي ما پرونده شفاف و روشن بود. وي در ادامه با طرح پرسشي گفت: آيا مي‌توان به استناد گزارشات كذب و بي‌پايه و اساس كسي را رد‌صلاحيت كرد؟

كاش هيات نظارت استان كردستان را از بچه‌هاي بومي همان استان انتخاب مي‌كرد تا آنها ما و پيشينه خانوادگي‌مان را بشناسند. آيا مي‌توان كسي را بي‌گناه به‌دار آويخت. كاش به دارمي‌آويختند اما آبرو نمي‌بردند و حرمت نمي‌ريختند. وي در خاتمه بيان گلايه‌اش گفت: عيبي ندارد ما رد صلاحيت شديم شكايتي هم ندارم.

مردم تا دقيقه ۹۰ منتظر ماندند

حسن تاميني ليچايي، نماينده مردم رشت در مجلس نهم از ديگر ردصلاحيت‌شدگاني است كه ديروز نطق ميان دستور داشت. او گفت: بنده ۴۷ روز مانده به انتخابات در نطق خود اعلام كرد كه بسيار مطلوب است كه اخلاق انتخاباتي را رعايت كنيم، متاسفانه انواع بداخلاقي‌ها را در اين انتخابات ديديم و در حق اينجانب حرف‌هايي زدند كه نمي‌دانم چگونه مي‌خواهند در برابر خداوند متعال پاسخگو باشند.

وي يادآور شد: همه كساني را كه در حق اينجانب بدي كرده‌اند را مي‌بخشم اما فراموش نمي‌كنم و بدون شك روزي براي همه روشن خواهد شد كه در حق اينجانب چه حرف‌هايي زده‌اند، البته در شوراي نگهبان نيز به اين باور رسيده بودند اما متاسفانه با توجه به پرونده‌هاي ۱۲ هزاري، امكان بررسي اين ميزان پرونده وجود نداشت ولي مردم تا دقيقه ۹۰ منتظر ورود من به صحنه انتخابات بودند كه به نظر من همين مهرباني‌ها باقي خواهد ماند.

منبع:روزنامه آرمان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا