كلاهبرداری مرد هزار چهره

موبنا- سرهنگ كارآگاه مهدي پورغلامحسين فرمانده انتظامي شهرستان كاشان در تشريح جزييات اين خبر به پايگاه خبري پليس گفت: به دنبال كسب خبري مبني بركلاهبرداري فردي با جعل عنوان مسئولان ادارات دولتي و افراد صاحب نفوذ، موضوع رسيدگي ويژه به اين پرونده در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت. وي افزود: در …

موبنا- سرهنگ كارآگاه مهدي پورغلامحسين فرمانده انتظامي شهرستان كاشان در تشريح جزييات اين خبر به پايگاه خبري پليس گفت: به دنبال كسب خبري مبني بركلاهبرداري فردي با جعل عنوان مسئولان ادارات دولتي و افراد صاحب نفوذ، موضوع رسيدگي ويژه به اين پرونده در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود: در بررسي‌هاي بيشتر مشخص شد كه اين فرد كه از كلاهبرداران حرفه‌اي و سابقه‌دار است با جعل چندين عنوان رسمي از جمله مسئول گزينش، بازيگر سينما، مدير گروه فيلمبرداري سريال قمربني هاشم، يكي از بازيگران تلويزيون، مامور يكي از ادارات استان مركزي، مدير عاليرتبه يكي از ادارات استان فارس و چندين عنوان ديگر در سطح استان‌هاي اصفهان، مركزي و فارس از مردم كلاهبرداري مي‌كند.

فرمانده انتظامي شهرستان كاشان ادامه داد: سرانجام با تحقيقات علمي و اقدامات تخصصي پليسي، هويت فرد مذكور به دست آمد و طي يك عمليات ضربتي با هماهنگي مقام قضائي در حالي كه قصد انجام كلاهبرداري از يكي از كسبه در بازار كاشان را داشت، شناسايي و دستگير شد.

وي با بيان اينكه متهم پس از مواجهه با دلايل و مستندات پليس، به انجام كلاهبرداري يك ميليارد ريالي از مردم با سوء استفاده از عناوين افراد صاحب نفوذ در استان‌هاي مختلف اعتراف كرد، گفت: تاكنون چهار نفر از مال باختگان از شهرهاي شيراز، اصفهان، اراك و كاشان شناسايي شدند و تلاش براي شناسايي ساير مالباختگان ادامه دارد.

اين مقام انتظامي از كساني كه به اين شيوه از آنان كلاهبرداري شده، خواست تا براي پيگيري پرونده خود و شناسايي متهم به پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان كاشان مراجعه كنند. سرهنگ پورغلامحسين ، يكي از شيوه‌هاي رايج كلاهبرداران را سوء استفاده از القاب و عناوين افراد صاحب نفوذ عنوان كرد و اظهار داشت: به شهروندان توصيه مي‌كنيم، فريب ظاهر و حرف‌هاي افراد شياد را نخورند و جهت انجام امور اداري و قانوني به شيوه‌هاي نا صحيح و افراد شياد متوسل نشوند و در مواجهه با افراد مامور نما، حتما اوراق و كارت شناسايي معتبر از آنان بخواهند.

منبع:روزنامه آرمان
دکمه بازگشت به بالا