کمک ژاپن برای احیای دریاچه ارومیه

موبنا- کاردار سفارت ژاپن در مراسم امضای فاز سوم سند همکاری مشترک سازمان ملل، دولت ژاپن و سازمان حفاظت از محیط زیست در حوزه دریاچه ارومیه گفت: بسیار خوشحالیم که از سال ۲۰۱۴ تاکنون به طور مداوم از پروژه احیای دریاچه ارومیه حمایت کرده‌ایم و این حمایت را ادامه خواهیم داد. واکا وایاشی افزود: در …

موبنا- کاردار سفارت ژاپن در مراسم امضای فاز سوم سند همکاری مشترک سازمان ملل، دولت ژاپن و سازمان حفاظت از محیط زیست در حوزه دریاچه ارومیه گفت: بسیار خوشحالیم که از سال ۲۰۱۴ تاکنون به طور مداوم از پروژه احیای دریاچه ارومیه حمایت کرده‌ایم و این حمایت را ادامه خواهیم داد.

واکا وایاشی افزود: در واقع این سومین فصلی است که دولت ژاپن کمک می‌کند که این توافق میان نخست وزیر ژاپن و حسن روحانی رئیس جمهور به اجرا درآید.

وی تصریح کرد: وضعیت دریاچه ارومیه کماکان وخیم است و از این رو اهمیت رسیدگی و ادامه پروژه احیا به سفیر خاطرنشان شد. دولت ژاپن با توجه به این وضعیت خطیر در دریاچه ارومیه در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۴ تصمیم گرفت که یک میلیون دلار به پروژه احیای دریاچه ارومیه از حریق توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) کمک کند.

کاردار سفارت ژاپن با بیان اینکه احیای دریاچه یک شبه به دست نمی آید، توضیح داد: من امیدوارم که این پروژه تا جایی که ممکن است به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه و رفاه مردم محلی برای برخورداری از زندگی بهتر کمک کند.

واکا وایاشی در پایان اضافه کرد: امیدوارم با همکاری ایران و ژاپن پروژه احیای دریاچه ارومیه تداوم یابد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا