پایان گروگان گیری یک میلیارد تومانی

موبنا- رسیدگی به این پرونده ۸ فروردین ماه با شکایت مردی که ادعا می کرد فرزند ۱۳ ساله اش توسط افراد شروری ربوده شده است در دستور کار کاراگاهان اداره پلیس آگاهی زاهدان قرار گرفت. پدر کودک ربوده شده به ماموران گفت فرزندم یونس برای دیدن پدر بزرگش از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. …

موبنا- رسیدگی به این پرونده ۸ فروردین ماه با شکایت مردی که ادعا می کرد فرزند ۱۳ ساله اش توسط افراد شروری ربوده شده است در دستور کار کاراگاهان اداره پلیس آگاهی زاهدان قرار گرفت.

پدر کودک ربوده شده به ماموران گفت فرزندم یونس برای دیدن پدر بزرگش از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. به گمان اینکه با دوستانش مشغول دوچرخه سواری است موضوع تاخیر او در رسیدن به خانه را جدی نگرفتیم اما وقتی هوا تاریک شد مادرش خیلی نگران شده بود. با منزل پدرم تماس گرفتم و از آنها خواستم که به یونس بگویند به خانه برکردد اما پدرم اظهار کرد اصلا امروز یونس را ندیده است. همان موقع موضوع فقدانی پسرم را با کلانتری در میان گذاشتم .

با حضور ماموران پلیس تحقیقات برای پیدا کردن یونس ۱۳ ساله آغازشد. هیچ کدام از همبازی های یونس او را ندیده بودند. جستجو ها برای یافتن نوجوان ۱۳ ساله در حالی ادامه داشت که ساعت ۸ شب همان روز فرد ناشناسی در تماس با پدر یونس ادعا کرد فرزند او را ربوده است و  در ازای دریافت ۱ میلیارد تومان او را  آزاد می کند.

با طرح موضوع کودک ربایی و اخاذی یک میلیارد تومانی پرونده در اختیار تیمی از کاراگاهان زبده پلیس آگاهی زاهدان قرار گرفت با آموزش هایی که کاراگاهان به خانواده کودک ربوده شده داده بودند. سرانجام با گذشت یک هفته از زمان وقع آدم ربایی ماموران موفق به شناسایی یکی از متهمان باند آدم ربایی شده و مخفیگاه کودک ربوده شده را در حاشیه شهر زهدان شناسایی کردند .

سرهنگ “ابراهيم ملاشاهي” رئيس پليس آگاهي استان زاهدان، با اشاره به عملیات موفقیت آمیز  رهایی گروگان ۱۳ ساله  از دست آدم ربايان و دستگيري دو آدم ربا، در عمليات ویژه پلیسی گفت با توجه به انگيزه آدم ربايان که اختلاف مالي بوده و درخواست یک میلیارد تومانی  برای آزادي گروگان از والدين وي را داشته اند، کارآگاهان با تحقيقات تخصصي و فني ،موفق به شناسايي يکي از آدم ربايان شده و در يک عمليات منسجم اين متهم را در زاهدان دستگير کردند.

متهم دستگير شده که داراي چند فقره سابقه کيفري بوده در تحقيقات فني و تخصصي صورت گرفته توسط کارآگاهان پليس، به ارتکاب آدم ربايي  با همکاري يک متهم ديگر اعتراف کرد. متهمان پس از تکميل تحقيقات به مراجع قضائي معرفي شدند.

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا